Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozum do hrsti i ve školství

6. 06. 2016 15:39:07
Když se na nás valí ze všech stran nebezpečí, tak je třeba nedělat hlouposti. Naše základní školství je pořád ještě na vysoké úrovni, tak proč je ničit.

Máme dobré kantorky a kantory, kteří dokáží motivovat děti. Máme dokonce vynikající a odborně vyškolené speciální pedagogy, kteří dokáží úspěšně komunikovat s dětmi s mentálním postižením.

A teď nám je neordinováno, abychom to všechno hodili za hlavu a ve jménu ideologie rozbili to, co se zde nejenom po mnohá léta, ale dokonce po mnohá staletí úspěšně rozvíjelo. Vždyť není náhoda, že právě z našeho národa vzešel učitel národů Jan Ámos Komenský. Ta schopnost naučit další generace samostatně myslet je nám dána v genech. Málokdo na světě se umí postavit k nečekaným problémům a s takovou mírou schopnosti vyřešit situaci.

Ano, mluvím o tzv. inkluzi. Navíc se všechno problematické vyšperkuje cizími slovy a „položí se problém na stůl“. Protože, kdyby se to nazvalo česky, tak by to vůbec nebylo nic hezkého.

Otevřete si slovník cizích slov a budete žasnout. Ten nejpřijatelnější překlad je zahrnutí do něčeho. Ale jsou tam daleko horší: Cizorodá hmota. Nežádoucí částice. Uzavření.

Můžete mi namítat, vždyť přece za německé okupace, či za totality bylo školství ničeno. Ano, máte pravdu, bylo ničeno ideologiemi, ovšem bylo ničeno zásahy zvenčí. Navíc sám jsem ještě za tuhého režimu padesátých let zažil učitelky na základní škole, které s velkou láskou učily o naší historii tak, že jsme my školáci, včetně těch nejhorších „sígrů“, poslouchali s otevřenou pusou. A z doby okupace máme v paměti mnozí z nás film Vyšší princip.

Na školství byly tvrdé útoky z vnějšku. Sám proces vzdělávání nebyl narušen ve své podstatě, i když se samozřejmě našly elementy, které velice ochotně sloužily uzurpátorských režimům i v samotných učitelských sborech.

Inkluze je ale útok na samou podstatu. Je mi jasné, že už i při dnešní situaci, je velkým problémem získat pozornost a nasměrovat ji k předkládanému učivu. V době, kdy někteří žáci narušují výuku při vědomí, že jsou zcela beztrestní a že rodiče obviní spíš kantorku/ kantora, nežli je samotné, jsou učitelé, bezejmennými hrdiny dnešní doby.

A teď k tomuto koloritu dnešní doby v učebnách ještě přijde s inkluzí dvoukolejnost. Něco se bude vyučující vysvětlovat většině třídy a zároveň se bude asistent snažit látku přiblížit žáku s lehkým mentálním postižením. Dokážete si úspěšnost takového vyučování představit. Já ne, a se mnou drtivá většina kantorů na základních školách a speciálních pedagogů ze škol speciálních.

Speciální pedagogové jsou školeni tak, aby znali odlišnosti ve vývoji dítěte s mentálním postižení včetně lehkého mentálního postižení (LMP). Znají limity takovéhoto dítěte a zároveň znají metody, jak mu pomoci poznatky vstřebat. Když totiž dítě nerozumí, tak musí najít cestu, jak vysvětlovat, aby pochopil. Toto všechno je velice náročné a pedagogové, kteří se vydali na tuto dráhu, jsou velice zapálení pro věc. Vím to ze své zkušenosti, neboť speciální pedagožku mám ve své širší rodině a několik mých známých jsou též činní v tomto oboru.

Ve svém výsledku inkluze nepomůže dětem s LMP. Když spolužáci uvidí slabší článek, tak nastane okamžitá šikana. A zcela jisté je, že nepomůže dosavadnímu složení běžných tříd základních škol. Začínám mít podezření, že se tu zase producírují „užiteční idioti“, jako v případě solární energie. Zelení aktivisté tolik horovali pro alternativní solární energii, že se jí podařilo vpravit do zákonů. Jenže to tam už vpravili různí šíbři, kteří už přesně věděli, jak vydělat na úkor společnosti haldy peněz díky aktivistům (kteří o budoucím kšeftu se solární energií neměli představu).

A teď se snad rýsuje zase nový byznys. Děti z chudých rodin (což je už vlastně celá naše střední třída), budou chodit do státních základních škol infikovaných inkluzí, a ti bohatí budou posílat své děti do drahých soukromých státních škol. Ostatně takový systém je v britském školství a nejenom tam. Nehoruji proti středním a vysokým soukromým školám, to už je věc výběru, základní školství je však nezbytností. Každý má podle Ústavy na právo na kvalitní základní školství. A je povinností děti do základních škol posílat. Zatím byla v rámci možností zaručena rovnost v přístupu k základnímu vzdělávání. A to inkluze zničí.

Snad ještě se zbytkem svobody, o které jsme si mysleli, že už nám ji nikdo nevezme je nutné zabránit likvidaci škol se speciálním zaměřením a umožnit rodičům svobodnou volbu při výběru školy. Umožnit školám se speciálním zaměřením čerpat dotace za stejných podmínek jako mají běžné školy a zajistit tak legislativní podporu a oporu. Ředitelům běžných umožnit svobodnou volbu, zda se jejich ústav přidá k vládou prosazované ideologické inkluzivní koncepci, nebo zda zůstane v osvědčeném režimu vzdělávání prověřenému staletími.

Autor: Petr Hannig | pondělí 6.6.2016 15:39 | karma článku: 45.78 | přečteno: 5916x

Další články blogera

Petr Hannig

Kdo si nepřipomíná historii, bude ji muset prožít znovu

Před časem jsem sledoval kampaň dvou kandidátů, kteří postoupili ve francouzských prezidentských volbách do druhého kola

4.7.2017 v 22:07 | Karma článku: 47.70 | Přečteno: 13216 | Diskuse

Petr Hannig

Minimální důchod po vzoru minimální mzdy

Setkal jsem se se živnostníkem, který si poctivě platí sociální a zdravotní pojištění od prvopočátku nové doby a přesto mu vypočítali důchod 5200,- Kč. Jak je to možné?

9.6.2017 v 13:53 | Karma článku: 45.71 | Přečteno: 7766 | Diskuse

Petr Hannig

Na řidiče teroristu platí jediné, včas použitá zbraň

Ať už se jedná o terorizaci islámu či islamizaci terorismu je zcela jedno. Už toho bylo zkrátka dost. Prosazuji už od roku 2002 zrušení zákona o nepřiměřené obraně.

5.6.2017 v 16:40 | Karma článku: 47.20 | Přečteno: 6198 | Diskuse

Petr Hannig

Diskriminace dříve narozených

Zdá se, že se Systém snaží z lidí udělat nevolníky, přivázané nejenom k jednotlivé čtvrti, ale v případu Prahy 8, dokonce k části čtvrti, kde žije. Mimopražští si teď říkají, co je nám do Pražáků, ale ono se jich to týká také.

19.4.2017 v 22:52 | Karma článku: 48.20 | Přečteno: 17246 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Most mezi námi

Letní fotosoutěž 3

A naše malá letní fotosoutěž se chýlí ke konci. Pojďte si prohlédnout poslední fotografie a dejte jim svůj hlas :)

22.7.2017 v 18:44 | Karma článku: 3.11 | Přečteno: 118 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Ztrácíte energii a neději ? Pro hnidopichy.... jde o naději !

Mnozí mezi námi tuto situaci znají a nabízejí vše možné,aby vás uklidnili. Dřive si lidé zatančili,zazpívali a bylo jim dobře.Existuje geniální akce hudba kolem světa,kde se presentují mnozí,kteří již nechtějí smutnit a plakat.

22.7.2017 v 12:47 | Karma článku: 6.28 | Přečteno: 295 | Diskuse

Petr Gabriel

Proč se druhý Američan na Měsíci ošíval při projevu Donalda Trumpa.

Obával se nového posuzování, protože sám se podílel vědomě na blamáži, která sice postavila USA na přední místo v našem světě v osvojování vesmíru, ale velkými podvody, které mohou otevřít cestu k dalším s nedozírnými následky.

22.7.2017 v 8:52 | Karma článku: 20.99 | Přečteno: 851 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Může neznámá firma podnikat ?

V našich pomýlených hlavách se pořád motá nějaká úvaha,co by kdyby. V současnosti jde o jakousi firmu,která má stavět v Kyrgystánu přehrady.Pořád se zapomíná na základní věc, že každá společnost je jen zástěrka pro práci jiných.

20.7.2017 v 15:23 | Karma článku: 10.39 | Přečteno: 508 | Diskuse

Vašek Peričevič

Petr Kramný vinen či nevinen? II.

Jiný pohled na trestní věc Petra Kramného, aneb stačí rozsudek k tomu, aby si někdo udělal názor podložený fakty, protože podle "ksichtu" nelze soudit....paní Müllerová http://marcelamullerova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=612487

19.7.2017 v 21:00 | Karma článku: 25.84 | Přečteno: 1339 | Diskuse
Počet článků 151 Celková karma 46.87 Průměrná čtenost 5715

Mgr. Petr Hannig - @petr_hannig

www.stranazdravehorozumu.cz

https://www.facebook.com/zdravyrozumneilegalniimigraci

předseda politické strany ROZUMNÍ  Absolvent 1. střední umělecko průmyslové školy v Turnově obor umělecký kovář, 2. Konzervatoř v Praze obory varhany dirigování a skladba, 3. Hudební akademie múzických umění obor skladba. 
https://www.facebook.com/StranaZdravehoRozumu.cz https://www.facebook.com/petr.hannig,
Hannigův hudební slovník na www.radiosazava.cz

www.ne-ilegalni-imigraci.cz

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.