Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

krásné zamyšlení, také preferuji papírové knihy a denní tisk před elektronickým, posílám známým z dovolené klasické pohlednice a k narozkám tištěná přání-bohužel ale zjišťuji, že spoustě lidí to připadá směšné a já siobčas připadám jaksi mimo čas a prostor

0 0
možnosti

Mně jste článkem rozezněl, tedy uhodil na strunu související s mým životním záměrem. Pro ty, kdož mě moc neznají, vězte, že jsem 20 let se přátelil s panem Stanislavem Peckou, pekařem z Chrudimi. No a s ním jsem měl čilou korespondenci, oba jsme si psali na psacích strojích, já zn.Zeta (Brno). Když se začtu do listů od něj a/nebo mých (pořizoval jsem si kopie), vybaví se mi chuť tyčinek, vánočky a chleba z jeho pekařství. Později mě zásoboval i pohankovým chlebem, který se jí jen tak, bez ničeho. A chuť má mezi chlebem a dortem, mňam. Nyní jej občas dostanu od jeho zetě pana Slavíka a jeho manželky.

Abych zde nebyl za pustého materialistu, tak ta druhá část, co na mne dýchne, jsou brožury, dvě vydání časopisu "Pecka", pozvánky na setkání Pecků na hradě Pecka u Jaroměře(přišlo jich 74 i ze Slovenska), atd. Pan Pecka Standa (tykali jsme si) ze své kapsy investoval do boje proti nesmyslnému pootáčení hodin, ale to jistě všichni vědí. Jak moc vzácný člověk nám 1.8.2009 odešel se mi svěřoval i jeden přítel, nyní senátor. 

Z jeho dopisů čiší nezměrná empatie, oporou jemu zase byli stovky dopisů od lidiček z naší vlasti. U Pecků je jejich archiv, v něm jsou slova chvály a podpory v jeho boji od trpících. V tomto úsilí mj. i díky panu Hannigovi pokračujeme.

Po přečtení dopisů, kterými jsme bušili na dveře Parlamentu, ombudsmana, České televize aj., je mi smutno. Např. čtyři dopisy jsem doporučeně poslal tehdy věhlasnému ekonomovi ve funkci předsedy Parlamentu. Ani, panu Klausovi. Chtěl jsem po něm ekonomické vyhodnocení z nesmyslného přešupačení času, který i on jako předseda vlády kdysi podepsal s tím, že se dosahuje úspor el.energie. Dodnes jsem nedostal ani řádku. Jen pan Klaus vzkázal panu Peckovi, že bojuje s větrnými mlýny. Jak je vidět, mýlil se. Tedy pan Klaus, neboť dnes známe několik výzkumů lékařů a vědců, které dokládají škodlivost tzv."letního času", poškozují zdraví lidí.

Končím úsměvem - předseda vlády pan Zeman podepsal dopis, kde se tvrdí, že úspory jsou.

1 0
možnosti
Foto

Moc hezky jste popsal vzpomínky na milého pana pekaře pane Skácel. Dokonce jsem při čtení článku pana Hanniga, cítila ty vůně louky a lesů a při Vaší milé vzpomínce tu vůni vánočky a čerstvě upečeného chleba. Zkrátka, oba jste mi pro dnešek dali milé pocity a i nějaká ta vzpomínka se vrátila.

 Ten přešup času je právě jeden z těch znaků instantního života, kdy se nám snaží nesmyslný a již nepotřebný systém namluvit, že je to pro nás dobré a že ví lépe, než my, co je dobré pro lidi a co nikoliv. Arogance pana Klause je známá, od toho se ani nic jiného čekat nedalo. Kdyby byl člověkem na svém místě, měl pomáhat v aktivitách pana Pecky co nejvíce, kompetence k tomu měl. Bohužel, naši politici nejsou lidé na svých místech, jsou to většinou velmi neempatičtí arogantní sobci a vesměs nepokrokoví hlupáci. Bohužel, jinak to napsat z mé strany nejde.

Zajímá mě však názor prezidenta Zemana. On to nějak hlouběji vysvětlil kde je ta tzv. úspora? Nebo i on se prostě touto stupiditou zabývat nechce z povrchnosti? Vím, že má jiné "boje" a mnohdy jsou důležité, ale přesto by měl se svým intelektem, do celé záležitosti s nesmyslným přešupováním času zasáhnout. 

Každopádně to chce i více analyzovat ten "instantní" život". Je stejně nekvalitní, jako instantní, ale rychlá polévka, kde stačí nalít jen horkou vodu...Takový život je mělký a nejde jen o psaní dopisů, jde především o komunikaci lidí z očí do očí. Ta prakticky neexistuje. Například moje děti nedokáží pochopit, že se bavím na ulici, např. při čekání na spoj, i s lidmi, které vidím poprvé a které neznám. Divili byste se, jak náhle člověk, kterého oslovím, na kterého se usměji, oživne. Debata se rozvine a náhle zjistíme, že bychom si i dále povídali, ale já vystoupím o stanici dál, nebo naopak, a tak jen těšení se na to, až se opět někde a někdy potkáme :) 

Já osobně se však těším na celkovou změnu systému, kdy se všechny ty nesmysly odbourají. Věřím, že s ní přijde i to dobré, co se mezi lidmi vytratilo a tím je sounáležitost.

1 0
možnosti

Pěkné. Ale opravdu nám nic nebrání napsat dopis (na papír), pohled atd. Je to na nás... Zdravím. Také ráda vzpomínám na MS a nějaká čísla ještě mám...:-)

1 0
možnosti

Pane Hannigu, nádhera a pravda pravdoucí k tomu. Děkuji za úterní zamyšlení :-)

2 0
možnosti

Rozumím Vám, ale musíme mít na paměti a býti spravedliví, že i to instantní je svobodné. Myslím si, že je to pro mnohé bludiště ve kterém se ztrácejí tak, jak se jim ztráceli i osobnosti v dobách dřívějších. Příkazoví kolektivisté jsou ti, kdo společnost svazují a dokonce si myslí, že mohou lidem upravit instinkt.:-)

2 0
možnosti

P74e71t76r 23S78k89á58c48e15l

10. 5. 2015 22:03

"....že mohou lidem upravit instinkt."

Což se po roce 1990, kdy peníze jsou až na prvním místě, nenápadně děje. Nová generace vyrůstá na shromažďování majetku, jde o pustý materialismus. Za hrdinu je vydáván šibal, který ovládá zákony této země a jako první využije mezeru v zákonech. Viz pan Kožený a další.Pan Ježek sliboval, že se napraví chyby v zákonech.

Aby nedošlo k omylu - jsem za rok 1989 rád. V roce 1987 jsem předvídal, že k revoluci dojde po 20. letech, o rok jsem se spletl. 

V dalším omylu jsem v roce 1990 byl, když jsem se domníval, že naše vlády budou mít jeden z nejdůležitějších úkolů elegantně,  tedy racionálně přetransformovat náš průmysl. Zachovat úspěšné (Zetor Brno, Adast Adamov, Tatra, ČKD a další světově proslulé značky) firmy a ponechat vývoji ty s nepružným vedením. Jak bychom asi dnes žili, pokud by Zetor, stejně jako v roce 1990, ještě pod vedením Ing. Chalikova, vyvážel do 80.zemí světa? Kdo zaplnil díru po nás, když jsme zrušili zbrojovky? No přeci firmy našich tzv. "spojenců", všech na Východ i Západ.

Druhý úkol vlády měl býti zajistit systém zdravé výživy občanů tohoto státu, neboť osudy národů závisí na způsobu, jak jsou vyživovány (tohle není moje myšlenka, tuším že ji vyslovil N.Tolstoj).

Shrnuto, podtrženo:

Lidé chtějí pracovat (bezpečnost v práci nechť pohlídají s inspektorátem bezp. práce i odbory) a za vydělané peníze si svobodně vybrat zdravé potraviny. Nikoliv zahnívající zeleninu či masa dovážené k nám tisíce km.

Jeden moudrý lékař řekl, že by se měli konzumovat jen potraviny vypěstované v okruhu 60 km od bydliště každého člověka. Namítnete-li citrony, i za ně nám naše příroda nabízí plody plné vitamínu C. Stačí se poradit s moudrými.

Vypadá to, že jsem odběhl od téma článku "Instantní život". Ale co nám je vše platné, když pro nás vlády nevytvářejí příznivé podmínky k životu (byť mírně instantnímu), k životu se zdravým rozumem...R^

0 0
možnosti

Pane, lépe to říci nejde. V

2 0
možnosti
  • Počet článků 280
  • Celková karma 47,30
  • Průměrná čtenost 8328x
předseda politické strany

ROZUMNÍ - za spravedlnost a životní jistoty 

Absolvent 1. střední umělecko - průmyslové školy v Turnově obor umělecký kovář, 2. Konzervatoř v Praze obory varhany dirigování a skladba, 3. Hudební akademie múzických umění obor skladba.

kandidát na prezidenta ČR 2018

Mgr. Petr Hannig nová fb stránka (page)

Twitter - @petr_hannig

Petr Hannig FAN KLUB

www.rozumni.net

http://www.petrhannig-rozumni.cz/

http://www.facebook.com/budmehrdi/

http://www.facebook.com/Rozumni2017/

Mé motto: Je třeba naslouchat, nejenom mluvit,

ale nikdy se nevzdat

 

Seznam rubrik