Petr Hannig

Fake News po česku

16. 12. 2017 16:30:02
Prezidentští kandidáti byli vyzváni, aby se zúčastnili školení o Fake News, falešných zprávách. Já vám takové školení o české falešné zprávě, která se týká toho, co jsem kdesi řekl poskytnu.

Myslím si, že virtuosy na vyrábění Fake News jsou česká oficiální média. Co to jsou Fake News? Oficiální charakteristika praví, že to je typ žurnalistiky šířící dezinformace. Takovéto falešné zprávy, aby vytvořily zdání pravdy, něco z dané řeči někoho, často přesně interpretují. Jenom jakousi podružnou část, takovou, aby naplnila zadání média někoho zesměšnit, očernit nebo jinak dehonestovat, ale to hlavní, na co onen řečník či diskutér řekl, to vynechají.

Byl jsem pozván na debatu, kterou pořádal Člověk v tísni. Předesílám, že jako slušný prezidentský delegát se zúčastňuji všech debat ve všech prostředích, ne jenom v těch, kde nemohu čekat nějaká cílená napadání. Ach jak rozumím panu prezidentu Zemanovi, že se těchto debat nezúčastňuje. Většinou se jich zúčastní anketa Prezident 21, ve které je prezident Zeman na posledním a já na předposledním, což mě naplňuje nadějí, neboť tato anketa přesně kopíruje nálady tak zvané pražské kavárny (prezident21.cz - pak kliknout na výsledky, podle součtu hlasů), a ty jsou diametrálně odlišné od nálady většiny voličů v ČR.

Tedy na té debatě byla z publika položena otázka ve smyslu: „Proč nechcete přijímat uprchlíky, když jich tu máme jenom 12?“

Poukázal jsem na to, že „média stále operují s číslicí 12, ale to se jedná pouze o ty, které přijala naše vláda v rámci přerozdělovacích kvót. Je jich tu mnohem více. Až vyjdete z kina a než dojdete na metro, tak počítejte.“ Něco v tom smyslu bylo mé vyjádření a smysl mé odpovědi. Moderátorka na mne dorážela „jak je poznáte?“. Každému Pražanu či návštěvníkovi Prahy je zcela jasné, projde-li se po Václavském náměstí, že tu jsou desítky naháněčů do různých restaurací či klubů, či nabízečů různého podezřelého zboží o jejichž legalitě pobytu v ČR by se s úspěchem dalo pochybovat.

Jenom moderátorce z českého rozhlasu Plus to nebylo asi jasné, a já se nechal vyprovokovat otázkou: „Jak je poznáte“. Jelikož v době korektního vyjadřování člověk ani neví, co už je za hranou, když popisujete věci tak jak jsou a jak se i jeví, tak jsem nemohl použít nic, co by poukazovalo na barvu pleti či příslušnost k nějakému národu z Přední Asie, tak jsem vyslovil, dle mého bezpečnou větu: Mluví cizím jazykem.

Podle definice Fake News, to jsou takové zprávy, které záměrně upravují skutečnosti. Takže záměrně bylo upraveno to, že se neuvedla ta podstata mé reakce, že zde není pouze 12 oficiálně přijatých uprchlíků českou vládou v rámci přijímaných kvót, ale že se jich tu pohybuje daleko více. Oficiální zpráva praví, že za minulých rok něco přes 3 tisíce. A na Novinkách.cz se objevil velkými písmeny titulek: „Migranty poznáte tak, že mluví cizím jazykem, řekl Hannig v debatě kandidátů“. A s fotkou, kde jsem náležitě nehezky vyvedený v oblečení, které jsem na té debatě vůbec neměl. Ani si nedal editor práci s tím, že mám na té fotce letní sako, hlavně že na ní vypadám náležitě odpudivě.

Až kdesi dole v článku bylo: Podle Hanniga je však v Česku uprchlíků mnohem víc. „Jděte ven a počítejte. Když jdete k metru, tak je potkáte,”

Na základě tohoto výrazného zkresleného titulu začal tento výrok žít vlastním životem, objevil se v mutacích i v jiných médiích.

Takže takto se ovlivňují nálady čtenářů prostřednictvím Fake news. A to nemusím pátrat po záhadných zahraničních zdrojích této zprávy.

A tak mě napadlo. Protože jsem člověk ctící tradice, tak jsem byl vždy po zemské uspořádání České republiky, tak, jak to bylo v historii až do reformy, která ničila přirozené dělení zemí Koruny české na Čechy, Moravu a Slezsko. Jsem zvědavý, jak tento můj názor se někdo bude snažit překroutit. Nedivte se potom, že lidé ztrácejí víru v to, že se z oficiálních médií dozvědí pravdu a hledají ji jinde, v těch alternativních. Neměla by velká oficiální média tak trochu přehodnotit stav informování veřejnosti, než se veřejnost od nich definitivně odvrátí, jako za minulého režimu, kdy lidé věřili přesnému opaku, než tomu, co bylo řečeno v televizi, rádiu či novinách?

Mgr. Petr Hannig, kandidát na prezidenta ČR a předseda Rozumných

Autor: Petr Hannig | karma: 48.51 | přečteno: 12756 ×
Poslední články autora