Čtvrtek 29. července 2021, svátek má Marta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. července 2021 Marta

Rozděl a znič

22. 05. 2021 11:45:25
Od roku 1990 se postupně ničí vše, čím naše země mohla konkurovat na globálním trhu. Touto větou však rozhodně nevybízím k návratu před devadesátá léta.

Ostatně ti, kteří zde vše zničili, byli různí náměstkové generálních předpřevratových ředitelů, kteří velice hbitě odhodili rudé knížky a zaměřili svůj supí zrak na to, co nejšikovněji podnik, ve kterém působili, vytunelovat. Postup byl podle tohoto vzoru.

Za peníze podniku v němž vše řídili podnik zprivatizovat. Tehdejší generální ředitelé byli nomenklaturní kádři, kteří většinou tomu, co měli řídit, vůbec nerozuměli a tak se fakticky v dané problematice orientovali ti, co byli služebně pod nimi. Pokud byl podnik ztrátový, avšak některá jeho část byla výdělečná, tak bylo a je stále zvykem, tu výdělečnou část oddělit, zprivatizovat a pak prodat zahraničnímu vlastníkovi a peníze inkasovat do vlastní kapsy.

To, co je ztrátové pak dotuje stát ze svého rozpočtu, čili všichni daňoví poplatníci a na tom, co je výdělečné si mastí kapsy zahraniční firmy, jejichž zisky ve formě dividend proudí do zahraničí. Miliardy a miliardy. Oni to také nemusí vždy být zahraniční majitelé, ale i původně naši občané, kteří svou firmu převedli do daňových rájů, včetně těch, co jsou na území EU (Nizozemsko, Kypr...). Takovým nejznámějším případem je firma nedávno tragicky na Aljašce zahynulého nejbohatšího Čecha, PPF, která daní v Nizozemsku. Ta vydělala ovšem své peníze původně jinak, ne zprivatizováním původně prosperujícího podniku.

Takže jak to rozděl a znič funguje. Ukáži to na příkladu Českých drah. Nejdřív se oddělila část, která se stará o infrastrukturu, to znamená tratě a vše kolem, to, co je nevýdělečné. Část provozu se zprivatizovala a to na výdělečných tratích. Však také právě proto byly úspěšné ve volbách v roce 2010 Věci veřejné, které získaly Ministerstvo dopravy a mohly se pak štědře odvděčit svému největšímu předvolebnímu sponzorovi.

O výdělečné spojení velkých měst je zájem privátních provozovatelů na dráze, malé, nerentabilní spoje jsou postupně rušeny. A to vůbec nemluvím o zavírání krásných železničních nádražích, a cestující musí mrznout venku při čekání na zpožděný spoj.

Někdy zašantročený pro život nezbytný podnik jako např. vodovody a kanalizace musí sanovat město. Při čemž za vodné a stočné, které se neustále zvyšuje, plynou peníze do zahraničí. Město se pak musí starat za zastaralou vodovodní síť.

Při současné pandemické situaci bylo ještě štěstím, že se nestačilo zprivatizovat ve velkém naše zdravotnictví. Byly takové plány za dob vlád ODS (Julínek a pod.) naštěstí vždy vlády padly, než mohly na poli zdravotnictví něco zničit ve velkém.

A teď to čeká Českou poštu. Z České pošty se má oddělit pobočková síť včetně zaměstnanců, která poskytuje služby státu a má vzniknout nový státní podnik. Jak asi dopadne ta část České pošty, která vydělává? Bude zprivatizována i když se generální ředitel dušuje, že rozdělení České pošty neznamená privatizaci. To mi připomíná novoroční projev prezidenta Havla z 1.1. 1990 - Nebudou nezaměstnaní, Československo vystoupí ze všech vojenských uskupení atd.

Tak jsem si naivně myslel, že naše republika je tak rozkradená, že už se nedá nic dalšího vytunelovat. Ale jak tak vidím, je toho ještě stále dost a dost a supí zraky miliardářů, co nemají nikdy dost, vědí moc dobře, co změnit v mršinu a z čeho se dá posléze vytěžit.

A to vůbec nezmiňuji věty, že změny v České pošty neznamenají rušení poboček a propouštění pracovníků. Kdysi jsem zde napsal: Stát bude v souvislosti s nekončící pandemií nucen vyplácet spoustu peněz novým nezaměstnaným. Tak proč ve státní firmě nakládat stávajícím řadovým pracovníkům ještě více práce, kterou i tak nestíhají nyní. Nerušte venkovské pobočky a vůbec pobočky. Ano, je to tak, raději umělá zaměstnanost a NE nezaměstnanost a s tím ruku v ruce nárůst psychických a rodinných problémů.

Pošťáci mají už tak dost těžkou a mnohdy nebezpečnou práci a často nestíhají. Nedělejte jim to ještě těžší a pro nás, občany, další stres z toho, že se zruší jeden z bodů života na vsi a to jest pošty. Už žádné další akce podle vzoru rozděl a znič.

Mgr. Petr Hannig, předseda Rozumných - za spravedlnost a životní jistoty

Autor: Petr Hannig | sobota 22.5.2021 11:45 | karma článku: 48.58 | přečteno: 8220x

Další články blogera

Petr Hannig

Elektrodebilita

Možná jste si všimli, že ve čtvrti, kde bydlí střední třída, (ke které se řadím i já), se mnoho elektromobilů nenachází. Za to v předražených domech pro zbohatlíky, či jejich dospělé děti, tam je naleznete.

27.7.2021 v 10:59 | Karma článku: 46.44 | Přečteno: 4303 | Diskuse

Petr Hannig

„Popírači“ versus „Svědci Covidovi“

Je neuvěřitelné jak se nově svět politiky rozdělil. Už se nedělí na havlisty – pravdoláskaře a vlastence s národovci, ale na ty, kteří považují očkování za útok na lidskou existenci a na ty, co si o nich myslí, že jsou blázni.

9.7.2021 v 16:13 | Karma článku: 47.50 | Přečteno: 5839 |

Petr Hannig

Feri, ovšem tak nějak jinak.

Nikdo, kdo čte mé články, si rozhodně nemůže myslet, že bych byl nějak nakloněn proevropské, nebo-li, jak mnozí říkají, eurohujerské strany TOP 09.

2.6.2021 v 22:18 | Karma článku: 48.33 | Přečteno: 7990 |

Další články z rubriky Politická aréna - pro politiky

Jiří Paroubek

Podrazáci a takédemokraté

Když jsem před čtyřmi lety jednal s krajskou organizací (KO)ČSSD v Liberci o mé případné kandidatuře v čele kandidátky ČSSD v tomto kraji, byla většina KO v tomto kraji (dle mých informací) nakloněna tuto mou kandidaturu podpořit.

27.7.2021 v 12:13 | Karma článku: 11.64 | Přečteno: 485 | Diskuse

Petr Hannig

Elektrodebilita

Možná jste si všimli, že ve čtvrti, kde bydlí střední třída, (ke které se řadím i já), se mnoho elektromobilů nenachází. Za to v předražených domech pro zbohatlíky, či jejich dospělé děti, tam je naleznete.

27.7.2021 v 10:59 | Karma článku: 46.44 | Přečteno: 4303 | Diskuse

Tomáš Zdechovský

Vítězství zelené ideologie nad zdravým rozumem?! Návrh komise plný slepých uliček

Evropská komise představila v polovině července přehnaně ambiciózní klimaticko-energetický legislativní balíček. Ten má EU nasměrovat ke splnění cílů vytyčených do roku 2030. Ale dá se poručit větru a dešti?

26.7.2021 v 10:51 | Karma článku: 17.95 | Přečteno: 765 | Diskuse

Jan Dočekal

Na podzim budou volby - víme podle čeho a jak se rozhodnout?

Ono se říká, že jeden hlas nic neovlivní, ale nemyslím si, že to je pravda. Pokud se na to "vybodnu", tak o to méně hlasů stačí ostatním na to, aby rozhodovali o mém, Tvém osudu, o tom co platíme. V peněžence to pocítíte i VY!

26.7.2021 v 3:12 | Karma článku: 15.31 | Přečteno: 268 | Diskuse

Martin Procházka

Je čas přejít od nařízení k doporučením

Zatímco v těchto dnech nabíhá plná imunita z očkování věkové skupině 30+, nákaza je na minimálních hodnotách a nemocnice prázdné, my se stále dusíme v respirátorech a vláda si z nás dělá šprťouchlata se vstupem do restaurací.

24.7.2021 v 21:21 | Karma článku: 21.36 | Přečteno: 866 | Diskuse
Počet článků 226 Celková karma 47.71 Průměrná čtenost 8348

předseda politické strany

ROZUMNÍ - za spravedlnost a životní jistoty 

Absolvent 1. střední umělecko - průmyslové školy v Turnově obor umělecký kovář, 2. Konzervatoř v Praze obory varhany dirigování a skladba, 3. Hudební akademie múzických umění obor skladba.

kandidát na prezidenta ČR 2018

Mgr. Petr Hannig nová fb stránka (page)

Twitter - @petr_hannig

Petr Hannig FAN KLUB

www.rozumni.net

http://www.petrhannig-rozumni.cz/

http://www.facebook.com/budmehrdi/

http://www.facebook.com/Rozumni2017/

Mé motto: Je třeba naslouchat, nejenom mluvit,

ale nikdy se nevzdat

 

Najdete na iDNES.cz