Středa 24. února 2021, svátek má Matěj
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 24. února 2021 Matěj

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a10n 35Š14e71s87t33á49k 3858859839114

"Každý občan měl už od útlého věku ochrannou masku, ochranný vak, včetně léků, zásoby jídla pro přežití v krytech (tehdy se chránilo před atomovou válkou) atd".

Zdroj:https://hannig.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=748681 Tohle mě asi dvě hodiny před prvním Aprílem pobavilo.Opravdu si nevzpomínám, že bychom doma měli čtvero ochranných masek, vaků atd. A když se k nám přistěhovala babička, tak vlstně pět.;-D

0/0
31.3.2020 22:47
Foto

P50e58t84r 63H71a83n78n48i50g 5386734345684

Doma ne, ve skladech. Číst pozorně. Nikde jsem nepsal DOMA

0/0
1.4.2020 10:05

J89a35n 18Š60e65s90t24á58k 3278949789214

OK beru, druhé Švýcarsko jste z nás opravdu nedělal, byť o tom jestli to bylo opravdu pro všechny a funkční by se dalo pochybovat, Podobně jako kryty v Brně byly především pro papaláše, pod Špilberkem a Petrovem. Ale systémově se to vedlo, to ano, a jistě to mělo něco do sebe. Taky byla "výhoda", že byl konkrétní nepřítel, takže na to dbal každý odpovědný soudruh.

0/0
1.4.2020 11:06
Foto

P47e13t55r 85H88a78n46n76i50g 5416354985894

aspoň něco. Ti většinou vysloužilí vojáci, kteří spravovali CO byli pěkně protivní, dělali jsme si z cvičení legraci, ale přece jenom se dbalo na jakous takous připravenost. Dneska je to celosvětově 0

0/0
1.4.2020 11:19
Foto

P35e95t38r 59H49a92n25n55i65g 5316594595244

Když si kliknete na "Všechny podle času", tak se vám objeví x příspěvků B. Veverky. Myslím si, že to by už vydalo na článek. Možná, když zruším diskuze, tak budu tím, kdo zrodí nového bloggera, protože nebude mít možnost se mnou bojovat jinak, než vlastním blogem. Bude to jako když se magma v dřímající sopce bude muset prodrat horninou a zapříčiní výbuch. Dost již bylo lávových potůčků jako ze sopky Piton de la Fournaise na Reunionu, je potřeba dech beroucí výbuch zrodu nového autora, ve stylu indonéské sopky Krakatau

(Krakatoa), jako v roce 1883. Vzhůru do psaní samostatných blogů, pane Veverko. A nabruste si pero, abyste účinně mohl pálit dělové rány vůči mé osobě.

0/−1
25.2.2020 15:32

B27e95d57ř91i89c91h 93V49e22v66e82r69k39a 4890705781829

>>Když si kliknete na "Všechny podle času", tak se vám objeví x příspěvků B. Veverky.<<

Je to 15 příspěvků. Z toho tam jsou 3 opravy - takže jako by jich bylo 12. Z nich je jeden rozdělený do dvou, takže jako by jich bylo 11. Dále tam jsou dva příspěvky, ve kterých jsem jen zdůvodňoval proč sem vracím vámi svévolně smazaný naprosto slušně formulovaný příspěvek - čili jako by jich bylo 9. A dále tam je 5 příspěvků, které jsem sem vložil již mnohem dříve - vy jste mi je ale naprosto bezdůvodně smazal - a já je sem jen vrátil. Takže to vaše "velké množství příspěvků", které jste ocenil slovy "x příspěvků" se rázem smrsklo na 4. A když se podívám do této diskuse trochu dále proti proudu času, dne 12.2. jsem tady nalezl 13 příspěvků vašeho věrného podporovatele pana Petra Skácela, které také šly (jsou-li příspěvky seřazené podle času) bezprostředně po sobě - a to jste panu Skácelovi žádný příspěvek nesmazal a ani neopravoval v těch svých třinácti příspěvcích žádné překlepy. Takže pane Hannigu - opět jste se "střelil do vlastní nohy" - já sem vložil de facto jen 4 příspěvky za sebou (zbytek byly jen opravy chyb nebo vrácení vámi svévolně smazaných mých naprosto slušných příspěvků) - zatímco váš podporovatel Petr Skácel jen sem, do této diskuse, vložil v jednu chvíli najednou příspěvků rovných 13. Ale pokus to byl "moc hezký", pane Hannigu, jen co je pravda...

... pokračování příspěvku ve vlákně...

+2/0
25.2.2020 18:44

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

P10e56t71r 82S25k58á87c59e36l 6694819819

Souhlas, pod články pana Veverky by se mohla strhnout diskuze o myšlenkách a skutcích. A ne jak jsme svědky doposud, kdy platí: „Slova jsou jako listy na stromě – kde je jich nejvíc, tam je nejméně ovoce“ » Johann Wolfgang von Goethe. Jak moudří byli předkové.

0/0
29.2.2020 21:30

B87e62d61ř69i43c23h 25V27e89v27e18r13k42a 4420165451659

P. Hannig: >>Nemám neustále čas mazat jeho příspěvky a nemohu je zde také nechat, kvůli tomu, že si řada lidí myslí, že bych si neměl nechat tolik kálet na hlavu<<

Aha. Takže vy tedy mažete mé příspěvky proto, protože vaši podporovatelé mají pocit, že vám v nich "kálím na hlavu", pane Hannigu? Nebylo by lepší používat vlastní rozum (a ne to, co si o tom myslí vaši podporovatelé) - a zamyslet se např. nad tím, zda váš nehezký obraz zde v diskusi není způsoben "zrcadlem", ale vámi samotným - tím, co zde píšete vy sám? Já si opravdu neumím představit situaci, kdy by nějaký "poťouchlý" diskutér (píšící tak slušně, resp. až přehnaně politicky korektně jako já, viz dále) mohl způsobit to, že diskuse vyzní v neprospěch člověka, který nepíše nesmysly - nepěkný obraz v zrcadle, pane Hannigu, je vždy způsoben nikoli zrcadlem, ale tím, kdo před tím zrcadlem stojí. A protože mé příspěvky jsou naprosto slušné a korektní (dokonce už i ono negativně zabarvené slovo, které používali při svém vzniku komunisté v Rusku, raději - i v citacích odjinud, než z této diskuse - nahrazuji slovem "komunista" - a dopouštím se tak naprosto přehnané politické korektnosti - a to jen proto, abyste mě nemohl obvinit z toho, že zde někoho "urážím") - čili protože mé příspěvky jsou všechny naprosto slušné a korektní (některé až přehnaně politicky korektní, tak jako tento), zcela jistě vás těmi mými slušnými příspěvky nemohu nijak poškodit - a pokud máte pocit, že poškozen skutečně jste, to vy sám sebe poškozujete tím, co zde píšete a jak se zde chováte - a já, jen když ty některé aspekty vypichuji, vás rozhodně nemohu nijak poškozovat. ... pokračování příspěvku ve vlákně ...

0/0
21.2.2020 17:00

B10e80d58ř71i94c90h 68V88e44v44e94r10k30a 4160765441609

... pokračování předešlého příspěvku (2/2) : ... To vy sám sebe poškozujete (a i zde jsem začal používat raději politicky korektní "poškozovat" místo toho vašeho výrazu, který jsem zde v tomto příspěvku použil na začátku pouze v přímých citacích - a když o tom už dále píši já sám, používám důsledně raději politicky korektní výraz "poškozovat" a už ani dále necituji ten váš, "politicky nekorektní", viz citát vašeho vlastního textu na začátku tohoto dvojpříspěvku). Takže pane Hannigu - zkuste se prosím zamyslet nad tím, zda nehezký obraz, který zde v tom "zrcadle" vidíte vy i vaši podporovatelé, nemůže být náhodou způsoben něčím jiným, než tím zrcadlem, jak vás v tom zřejmě utvrzují vaši podporovatelé. Děkuji a přeji hezký den.

0/0
21.2.2020 17:01

B62e39d23ř87i56c12h 18V27e22v66e42r55k65a 4340415781569

Pane Hannigu -snažil jsem se vám zde v diskusi vysvětlit důvody proč chodím zrovna do diskusí pod vašimi blogy a vy jste to mé zdůvodnění smazal. Proč? Co v něm je závadného? :

Citace z příspěvku jiného diskutéra zde v této diskusi, koho je de facto jedno: >>myslí si, že vzhledem ke svému věku jsou ti nejmoudřejší na světě a dávají to okázale najevo. A mají tendenci poučovat (občas i arogantně a agresivně) mnohem chytřejší lidi kolem sebe. Této skupině penzistů se snažím vyhýbat<<

Ano, je velmi užitečné se tímto řídit a těmto lidem se vyhýbat. Pokud se ale jeden takový člověk považuje za natolik velký "etalon moudrosti", že svou stranu nejen že nazval "Rozumní", ale dokonce i kandidoval na prezidenta - a dnes znova "vyhrožuje", že příště bude kandidovat zas, člověk se mu (pokud tu svou "výhružku" splní) stejně v budoucnu nevyhne a bude ty jeho nesmysly muset poslouchat, pokud si bude chtít poslechnout prezidentské debaty (i těch přijatelných) prezidentských kandidátů - takže ono je to v podstatě "prašť jako uhoď", nevyhnout se mu teď - nebo až bude opět kandidovat... což je i důvod, proč se ani já tuto vaší radu, komu se "obloukem vyhnout", zde v případě tohoto člověka, neřídím - a diskuse pod jeho blogy, k jeho velké nelibosti, navštěvuji.

0/0
21.2.2020 15:04

B93e36d75ř46i32c61h 80V21e70v28e33r57k11a 4820725171419

Oprava: což je i důvod, proč se ani já TOUTO vaší RADOU, komu se "obloukem vyhnout", zde v případě tohoto člověka, neřídím...

0/0
21.2.2020 17:31
Foto

P22e98t68r 31H48a28n28n58i17g 5446664795264

Pan Veverka mě asi znovu přinutí, abych zamezoval diskuze. Je to škoda. Nemám neustále čas mazat jeho příspěvky a nemohu je zde také nechta, kvůli tomu, že si řada lidí myslí, že bych si neměl nechat tolik kálet na hlavu někým, o kom nikdo nic neví.

0/−1
21.2.2020 15:03

B73e50d51ř12i80c16h 44V85e21v20e79r55k46a 4110945241319

Nemáte mé příspěvky důvod mazat. Resp. jediný důvod je ten, že v nich ukazuji na věci, které se vám nelíbí. Ale naprosto slušně - a váš jediný důvod mě mazat je ten, že poukazuji na některé nepěkné věci v souvislosti s vámi resp. vašimi příznivci - a vy nechcete, aby to zde veřejně zaznělo. Protože ale všechny mé příspěvky jsou naprosto slušné, opravdu nemáte jediný skutečný důvod je mazat.

0/0
21.2.2020 15:09

B17e32d58ř15i48c62h 23V76e76v11e22r61k91a 4220215881909

>>že bych si neměl nechat tolik kálet na hlavu<<

Já zde, pane Hannigu, nedělám nic jiného, než že poukazuji na vaše vlastní činy, slova a diskusní "metody". Resp. na činy a slova vašich politických partnerů (Adam Bartoš, například) nebo vašich zjevných podporovatelů zde v diskusi (pí Filipová, například). A pokud se vám třeba nelíbí má reakce na příspěvek paní Filipové - nebylo by lepší, než mou reakci apriori mazat, si přečíst příspěvek paní Filipové a třeba se i zamyslet nad tím, jestli v mnohém z toho, na co v tom její příspěvku poukazuji, nemám třeba náhodou pravdu? A pokud už tedy opravdu souhlasíte spíše s příspěvkem paní Filipové než s tou mou reakcí na ní - není to třeba náhodou tak, že když má - i podle vás (a podle mě samozřejmě také) - paní Filipová právo na své svérázné názory, mám i já právo na to vyjádřit se o tom, co si o jejích názorech (ve vší slušnosti) myslím?

0/0
21.2.2020 15:27

B30e65d51ř78i73c48h 57V26e28v67e21r83k71a 4940335861349

Oprava: vyjádřit se k tomu...

0/0
21.2.2020 15:40

B30e42d52ř51i42c29h 53V74e66v81e71r44k42a 4780435831189

Tak si to ujasněme, pane Hannigu. Vy zde tedy máte nastavena "pravidla" tak, že vy si zde "smíte" přisazovat k urážkám, kterými mě tu počastovala vaše podporovatelka - a když se (naprosto slušně) proti tomu ohradím, vy to mé ohrazení proti těmto vašim "metodám" máte "právo" smazat. Je to tak, pane Hannigu? (právo mazat, ve smyslu uživatelského oprávnění, které zde máte z toho titulu, že jste autor blogu, zcela jistě máte - morální právo smazat slušné ohrazení se proti tomu vašemu přisazení si k urážkám vaší podporovatelky, zcela jistě ne - to je můj názor - a opět mě, za tento slušně formulovaný názor a výše uvedené konstatování faktu, jak se zde chováte, smažete?).

Výše napsané se týká vašeho přisazování si k urážkám mé osoby vložené sem vaší podporovatelkou, resp. vámi smazaných slušně formulovaných příspěvků, které jsem do toho vlákna v reakci na to napsal - je to vše (tedy kromě těch mých vámi bezdůvodně smazaných příspěvků, po kterých tam zbyla ta prázdná políčka) zde v tomto vlákně:

https://hannig.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A200212_745396_blogidnes&vlakno=99610239

0/0
21.2.2020 12:14
Foto

J81a13n 42H26o11r91n63í68k 6873747285607

"...Tak užívejte karmy, než vás dostihne ta vaše skutečná..."

Jsem autorem této věty, což lze ostatně dohledat ve zmiňovaném blogu, je tam i kontext celé diskuze, ze které je to vytrženo:

https://hannig.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A200204_744408_blogidnes&razeni=vlakno&strana=3

S odstupem času uznávám, že to vyznívá hodně šeredně, jako že vám přeju to nejhorší. Vaše rozeštvávání lidí mi tak hnulo žlučí, že jsem napsal, co jsem napsal. Nicméně jsem vám nepřál nic víc, než aby se vám od někoho dostalo podobného falešného odsouzení, jako vy šmahem všechno svádíte na bohaté (tedy v tamtom blogu).

Tady jste si zase posvítil na mládež. Je to něco jiného, ale furt ten samý mustr. Na někoho plivnout, kolektivní vina a šmytec. Ano, nakonec napíšete, že ne všichni asi jsou takoví.

Věru je to velice komické, když:

1) brojíte proti globalizaci a sedíte doma s pochroumanou nohou z dovolené v Ománu

2) voláte po úctě ke stáří, a přitom si ani nevzpomenete, jak se ten ministr jmenoval a o čem mluvil

Prostě tak. Nemyslím si, že vaše úmysly jsou čisté, ale že vám jde jen o to být zvolen. Samozřejmě se mohu plést, nejsem žádný psycholog. Ale pak děláte něco špatně...

...anebo jsem já tupej :)

+2/0
17.2.2020 22:29
Foto

P81e54t49r 18H50a25n64n14i95g 5846304465304

Vy jste demagog, pane Horníku. Bod č.2) Mě bylo v té době 15 let. Tehdy jsem se začal teprve velice jemně zajímat o politiku pod vlivem svých spolužáků, kteří pocházeli ze zámožných prvorepublikových rodin (později, většina těch mých, spolužáků po roce 1968 emigrovala - (( ostatně já také )). I když jsem si v Londýně nežil vůbec špatně, protože jsem působil jako asistent nejbohatšího skladatele v GB a autor různých aranžmá pro špičkové zpěváky - uměl jsem instrumentovat jak pro symfoňák, tak pro beatové a popové kapely, tak jsem se 30. září 1969 vrátil do vlasti, neboť G. Husák prohlásil na adresu emigrantů, kdo se nevrátí do tohoto data, tak už nikdy svou vlast neuvidí. Zanechal jsem tam dost velký majetek, bydlel jsem v jedné nejluxusnějších čtvrtí Notting Hill, zadní dveře vedly přesně do toho parku, kde se natáčel stejnojmenný film. Mými téměř sousedy byli Vladimir Horowitz a Graham Green. Bydlel jsem totiž přesně naproti anglikánského kostelu v ulici Ladbroke Grove a hrál jsem na varhany a vedl pěvecký sbor v kostele poblíž Portobello Road. Jsem prostě vlastenec, ale takový cit asi neznáte. Mimochodem Váš despekt ke starší generaci potvrzujete slovy: "voláte po úctě ke stáří, a přitom si ani nevzpomenete, jak se ten ministr jmenoval" Mluvili jsme u něj o filosofii, to jsem napsal, ale uniklo Vám to i když "starý" nejste. Uvědomte si, mluvím i za Vaši generaci, protože jestli svět povedete způsobem nenávisti ke starším, tak je mi Vaší generace líto.

0/−1
18.2.2020 12:01
Foto

P95e25t96r 73H91a54n11n98i59g 5906184905944

oprava: anglikánskému kostelu

0/0
18.2.2020 12:24
Foto

J22a59n 49H19o26r27n60í21k 6973927965257

Nevím, jak souvisí s touto diskuzí vaše angažmá v Anglii a vaše vlastenectví, respektive proč o tom píšete v tomto vláknu.

S tou demagogií bych byl na vašem místě opatrný. Moji větu o vaší karmě jste v blogu použil k ilustraci toho, jak si mladí neváží starých. To je myslím úplně typický argumentační faul. To patřilo skutečně jen vám, nikoliv generacím starších lidí.Ostatně viz diskuze pod vaším blogem o globalizaci (viz odkaz v mém příspěvku výše).

Znovu opakuji, že váš přístup zobecňování na úroveň kolektivní viny, jak v tomto blogu, tak v blogu o globalizaci, je v lepším případě nefér.

+2/0
18.2.2020 20:57
Foto

P81e95t87r 43H10a41n86n77i22g 5156164435324

Bohužel lidé jsou zakopaní ve svých názorech a diskuze nevede ke sblížení stanovisek, ale právě naopak. Vysvětlení předchozího. V bodu b) jste mě v podstatě obvinil, že vzhledem ke svému stáří si nepamatuji, jak se jmenoval onen předválečný ministr. Tak jsem Vám vysvětloval, že mi tehdy bylo 15 let, proto už nevím jak se jmenoval. To jsem nezapomněl nyní, ale možná už ve svých 20 letech už jsem nevěděl, jak se jmenoval, neboť to asi pro můj tehdejší život nebylo důležité si pamatovat jméno někoho, kterého jsem znal ve svých 15 letech. Čili není to kvůli mému dnešnímu stáří, že si nepamatuji jeho jméno. Dále jsem psal, že na přednášky chodili spolužáci, kteří byli většinou z prvorepublikových zámožných rodin (já pocházel z dělnického prostředí) a dodal, že většinou v roce 1968 tito spolužáci emigrovali, což se přihodilo i mně. A pak píši, proč jsem se vrátil i když se mi dařilo v emigraci víc než dobře. Kvůli tomu, že jsem nemohl snést pomyšlení, že bych už nikdy nemohl vidět svou vlast. Takže, takto je to polopatě.

0/−1
19.2.2020 8:29
Foto

P66e78t13r 63H18a62n94n17i50g 5646734955154

Jenom, abyste zase nevyčetl z mých slov, že jsem pocházel z dělnického prostředí, že byli moji rodiče v KSČ. Naši, ani nikdo z mých příbuzných nebyl nikdy v žádné straně, až já jsem si založil v roce 2002 Stranu zdravého rozumu, nyní Rozumní. Naopak otec mne vždy varoval, abych nevstupoval do žádné strany s docela vtipným dovětkem: "Když nikde nebudeš, tak tě nebudou moci odnikud vyhodit" vzhledem k probíhajícím výhazovům z KSČ, které v letech 69 - 73 probíhaly.

0/−1
19.2.2020 8:52
Foto

J89a17n 85H80o86r98n79í22k 6803557175127

Vážně nevím, jak toto souvisí s diskuzí v tomto vlákně. K bodu 2) či b): V podstatě jsem vás obvinil akorát z toho, že vaše argumenty pro tak závažná obvinění mladých jsou dost slabé. Jak jsem psal, nelíbí se mi vaše paušalizování.

Už to tu psali jiní. Jsou lidé chytří a hloupí, mladí a staří. Tvrdit, že kdo je starý je automaticky chytrý, nebo automaticky hloupý, je hloupost.

+1/0
20.2.2020 1:27

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

B43e18d21ř12i61c22h 28V61e41v13e22r53k76a 4740355271229

(a i toto považuji za naprosto slušný a korektně formulovaný názor, na který mám právo, tak ho sem vracím) :

>>Jenom, abyste zase nevyčetl z mých slov, že jsem pocházel z dělnického prostředí, že byli moji rodiče v KSČ<<

Tak tohle může napadnout opravdu jen "rozumného" Petra Hanniga. Pane Hannigu - "dělník" nerovná se "komunista". Bylo např. mnoho statečných dělníků,kteří podepsali Chartu 77 a někteří byli i vězněni komunisty - jednoho takového osobně znám - a dnes tento člověk nese nelibě komunistické manýry současného prezidenta - a co si myslí o Okamurovi nebo o vás,to zde raději ani nebudu nějak detailněji publikovat. A na druhé straně - a vy jste toho ukázkovým příkladem - je zajisté i mnoho lidí z "intelektuálského" prostředí (např. muzikantského, ale i jiného), jejichž současné názory jsou jak vystřižené z Rudého práva ze 70.let 20.století. Takže pokud vám mohu poradit, p.Hannigu - pokud příště nebude někdo vaše rodiče skutečně obviňovat z toho, že "byli v KSČ", neohrazujte se proti tomu předem - opravdu to nepůsobí ani trochu hezky - a pokud dáte na mou radu,již nikdy se proti něčemu takovému předem ohrazovat nebudete. Protože o vašich rodičích takovouto takto nepodloženou věc zde v diskusi zajisté nikdo nikdy nenapsal - a téměř jistě ani nikdo v budoucnu nenapíše - a pokud se zde probírá něco, co souvisí s komunisty,je to vždy a jen vaše komunistické smýšlení - které vy tak vehementně popíráte - ale které onen můj výše zmíněný kamarád dělník, když jsem se ho zeptal, co si myslí o Petru Hannigovi, tak vás ocenil slovy "komunista jak vyšitej" (tedy místo slova "komunista" použil synonymum, které já, až přehnaně politicky korektně, nahrazuji slovem "komunista" pro jeho jisté negativní zabarvení) - a pak to ještě doplnil výrazy, které zde opravdu nemohu a proto ani nebudu publikovat, protože mé příspěvky jsou vždy slušné a korektní. Takže má rada, p.Hannigu, zní - nepodsouvejte svým oponentům předem naprosté nesmysly, které vám sem zcela jistě nikdy nenapíšou.

+1/0
21.2.2020 15:58

V28i86k35t47o91r 90N31á13r26o98ž26n35ý 3469852918

Myslím, pane Hannigu, že roli internetu přeceňujete.Internet má pro narušené jedince výhodu anonymity. Já jsem přesvědčen, že ten člověk, který Vám napsal, že bude lépe až odejdete do věčných lovišť by Vám to nikdy přímo do očí neřekl.

Nicméně můj názor na penzisty je cca následující. To, že je někdo starý, není žádná zásluha. Každý bude jednou starý. Brát to tak , že ten, kdo je starý je automaticky moudrý je totální nesmysl. Je řada penzistů, kteří jsou úplně v pohodě. V jejichž přítomnosti se člověk cítí velmi dobře a přítomnost v jejich blízkosti mladšího člověka obohatí. No a pak je druhá skupina. Hloupí lidé, kteří si myslí, že vzhledem ke svému věku jsou ti nejmoudřejší na světě a dávají to okázale najevo. A mají tendenci poučovat (občas i arogantně a agresivně) mnohem chytřejší lidi kolem sebe. Této skupině penzistů se snažím vyhýbat. Každopádně napsat někomu, že bude lépe až zemře může jenom trouba. Ani ten dvacetiletý dnes neví, v jakém stavu bude za padesát let. To, že dnešní dvacetiletý je v pohodě co se týče moderních technologií neznamená ještě , že po této stránce bude v pohodě jako čtyřicátník... vzhledem k současné rychlosti vývoje světa...

+3/0
17.2.2020 19:54

J13a83r94m81i48l98a 47P31í64c83h13o38v94á 5662287544943

Přesně totéž platí i o mladých. Ti staří taky byli kdysi mladí. Mnozí zmoudřeli, ale mnozí mladí nezmoudří. Nicméně musíte uznat, že třeba klip "Přemluv bábu" byl totální úlet.

+1/0
18.2.2020 19:01

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

M66a67r13c79e80l 84S31u89p 6349755238290

Pan Hannig ve svých článcích se profiluje jako velký zastánce národních (někdy až nacionálních) hodnot. Velmi pozitivně hodnotí mnoho věcí z minulosti a s velkou razancí odsuzuje všechno dnešní, nové a to co přichází.

Ve svém článku si nyní stěžuje na agresivitu, necitlivost a neomalenost svých oponentů. Nevím, jak to bylo v ostatních případech, ale vím, co jsem napsal já uvedu pro zřejmost celý svůj příspěvek :

"Je jasné, že v minulých dobách byli lidé velmi omezeni na možnostech, tak využívali to, co jim bylo dostupné. Trvat na těchto mantinelech i dnes je úsměvné,nelogické a sentimentální. Vy si prostě přejete návrat "starých dobrých časů" ! Jsem bohužel přesvědčen, že namísto toho přijde "nová doba", která necitlivě k Vám vyškube poslední zbytky kořínků z minulosti."

Můj příspěvek byl reakcí nad názorem, diskutujícího, který velmi vážně (a pro mě velmi nelogicky) navrhoval jako řešení dnešní doby absolutní národní soběstačnost ve všech směrech. Jeho řešení se mi zdálo velmi utopistické, naivní a nepraktické, protože vím, že "nová doba", která přichází je globalizací mohutně posílena (původní článek byl kritikou globalizace) a je opravdu bez sentimentu, i když si to mnoho lidí takto pochopitelně nepřeje. Mám prostě pocit, že rychlost změn,která přijde bude ještě vyšší a bude se týkat zásadnějších oblastí. Člověk se tomu bude muset postavit, reálně vše hodnotit a místo nad lamentováním a opěvováním starých časů si najít v této době své místo a hlavně i pozitiva této doby. Ano trochu naděje a pozitivního myšlení a umět se radovat z toho co tato "nová doba" přináší.

Reakcí na můj příspěvek byla poměrně ostrá reakce pana Hanniga, který mě přirovnal k Hitlerovi a na závěr si neodpustil komentovat mé přijmení.

+3/−2
16.2.2020 9:59
Foto

P36e40t37r 86H22a37n50n38i49g 5356184445914

Pan Sup píše: "Mám prostě pocit, že rychlost změn,která přijde bude ještě vyšší a bude se týkat zásadnějších oblastí." Ano, bohužel v tomto máte stoprocentní pravdu. Nevím, kolik je Vám let, máte dobrý pravopis a styl všeho psaní není ve své podstatě agresivní (omlouvám se za komentování Vašeho jména, ale jako občasný literát (kniha Jak jsem objevoval hvězd)y jsem byl v pokušení, kterému jsem neodolal). Také jsem nemazal Váš příspěvek, protože blogy i Dnes jsou o diskuzi a je dobré, že se tu střetávají k článkům RELEVANTNÍ názory. Obávám se však, pokud byste byl třeba třicátníkem a dožil se budoucích časů, tak jak jsou naplánovány už od dvacátých let minulého století, tak budete s nostalgií vzpomínat na dnešní dobu, která je ještě relativně lidská. Nejsem natolik sebestředný, že bych věřil, že si ve svém seniorském věku vzpomenete myšlenkou " ten Hannig měl tehdy pravdu". Zrůdný hitlerovský režim bohudík padl diktátorským řízením šílence, který plánoval nový svět, pokud možno celosvětovou třetí říši a neopíral se třeba ve vojenství o odborníky. Ovšem myšlenky na celosvětovou vládu neopouštějí myšlenky šílenců, zatím bez totalitní moci. A generace "neužitečných seniorů", či "neužitečných" mentálně postižených lidí budou v tichosti odstraňováni. U těch mentálně už to v tichosti praktikoval Hitler a jeho squadra. Snad o temné budoucnosti napíšu někdy článek, bez nějakých generačních konotací.

+4/−1
16.2.2020 12:18
Foto

P53e97t92r 52H10a48n41n95i87g 5406784675464

Abyste mě nechytal za slovo, nepíšu o likvidaci Židů za hitlerovského režimu z toho důvodu, že se to netýká věku nebo duševního zdraví obětí. Já zde v tomto článku popisuji diskriminaci týkajícího se věku, či spíše neužitečnosti pro generace aktivního věku.

0/0
16.2.2020 12:24

M18a26r36c77e68l 28S62u98p 6749595378240

Souhlasím s tím, že je v dnešní době důležité apelovat na využívání zkušeností a potenciálu starších lidí ! Já sám toto osobně praktikuji a dávám pravidelně možnost si přividělat dvěma sedmdesátiletým důchodkyním. Pájí pro mě unikátní metodou tvrdého pájení bižuterní ozdoby, kterými zdobím české sklo. Jsou velmi šikovné a mají mnoho zkušeností, které jsou pro tuto práci nepostradatelné. Velice neúspěšně se snažím tyto dámy, kterých si vážím doplnit někým mladším, který by v budoucnu jejich práci zastal. Dnes pro mladší ročníky není zrovna v módě se živit tímto pracným a náročným způsobem.

Mám velkou úctu ke starým již zesnulým mistrům, kteří dokázali vyrobit nádherné sklářské formy, vyladit technologii na různé unikátní barvy skla. Ze sto let starých nástrojů se dodnes v Jablonci vyrábějí jemné tombakové filigrány a kamenové výlisky, které čínská konkurence zatím napodobuje pouze v žalostné kvalitě.

Mnoho sklářských a bižuterních firem na Jablonecku, které měli velmi dlouhou tradici v posledních dvaceti letech zaniklo. Člověku to rve přímo srdce, když vidí jak zanikají bižuterní a sklářské provozy, kde si vzájemně po dlouhá léta předávali lidé své výrobní zkušenosti.

Pak si člověk začne dávat otázku "Proč tomu tak je" a snaží se na ní, co nejlépe odpovědět. Aby ta odpověď byla co nejpřesnější, tak zjistí, že se musí zajímat o to co se dnes děje ve světě a o všech věcech přemýšlet.

+3/0
16.2.2020 13:56

M75a40r87c27e17l 54S40u62p 6509405598220

Omlouvám se za ty chybějící čárky.

0/0
16.2.2020 14:04
Foto

P55e42t31r 24H35a83n39n88i55g 5266484205594

Pane Supe, to je přesně to, co chci vyvolat svými články. Diskuzi zbavenou emocí a setrvávání na vlastních pozicích, bez ohledu na názory druhých diskutérů. Kdybych byl zaslepen nemožností naslouchat druhým ( a totéž i Vy) nemohli bychom se dopracovat k tomuto souhlasnému stanovisku. Bohužel politici, mající moc, jsou právě neoblomní v setrvání na svých pozicích, ať už to ohrožuje svět či nikoliv. To vidíme nejenom u nás ale i jinde ve světě,

V případě Číny a přesunutí 80% výroby demokratického světa do laciněji vyrábějící Číny je přesně to, čím odsuzuji nadměrnou globalizaci. Samozřejmě střetávání civilizačních okruhů existovalo vždy v minulosti. Ale současná doba, kdy je svět jedním velkým hřištěm, je nebezpečím. A pandemie nás varují. Každý civilizační okruh (když nechcete třeba používat slovo národ, či spíše stát) by měl být v rámci svého teritoria alespoň v základních aspektech soběstační. To prosazuji už od roku 2002, kdy jsme vznikli jako Strana zdravého rozumu, později už přímo jako Suverenita (to byla lídrem ve volbách Ing Bobošíková a já stále předsedou) a nyní v Rozumných. Ovšem bez notné dávky populismu a peněz je to házení hrachu na zeď. Tak alespoň "hlas volajícího na poušti" v mých úvahách na blogu iDnes

+2/−1
16.2.2020 14:39

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

P81e87t10r 28S64k75á39c73e89l 6104729819

V tomto ohledu jsem optimista, pomalu ale jistě se navrací sláva našich pracovitých a vzdělaných lidí. Ještě ale by měli napomoci naši politici, abychom se přiblížili výsledkům našich předků. Těm, kteří do roku 1938 za "pouhých" 20 (slovy:dvacet) roků zbudovali mocný a silný stát. Tak silný, že jej naši tzv. "spojenci" předhodili Němcovi. Před jeho příchodem byl (do roku 1938) kurz koruny k marce 1:3, po jeho příchodu byl okamžitě opačný. Stačí? Zdravého rozumu je nám třeba.

0/0
29.2.2020 21:36

P68e72t63r 48S78k29á10c70e95l 6244279869

"...protože vím, že "nová doba", která přichází je globalizací mohutně posílena (původní článek byl kritikou globalizace) a je opravdu bez sentimentu,..."

---------- ---

Odkud tohle ale víte? Nebude tohle naopak, vždyť na globalizaci profitují jen někteří. V Evropě ty státy, které přes EU prosazují jen svoje zájmy. Do roku 1938 naši předkové za 20 let ('!) zbudovali silný a na tu dobu hospodářsky mocný stát. A bez "pomoci" nějakého spolku, jakým je nyní EU. Před malostí varoval i T.G.Masaryk, na počet obyvatel (rozhodující zdroj prosperity) jsme před významnými státy Evropy jako je Rakousko, Finsko a další.

0/0
19.2.2020 0:19

B13e86d29ř27i15c10h 49V55e57v37e61r38k91a 4520905581709

Kdyby se k moci dostal Hitler až v době, kdy by existovala EU v současné podobě, je možné, že by se ho podařilo eliminovat a zachránit tak desítky miliónů lidských životů.

A dovolím si jedno přirovnání: dnes se nedemokraticky chovají vlády Polska a Maďarska (jistě, je to o mnoho řádů "přijatelnější" nedemokratické chování, ve srovnání s Hitlerem před 80. lety, ale i tak - omezují se tam média, soudy musí být loajální vládě - třetí pilíř demokratického státu, soudní moc, je v Polsku v současné době likvidována) - ale je možné, že se EU nakonec podaří Polákům a Maďarům (znám Maďary, kteří nedávno emigrovali z důvodu, že v Maďarsku už začíná být situace obdobná jako na konci komunistické totality - dnes už tam musíte ve státní správě projevovat aktivně loajalitu vůči vládnoucí straně, jinak vás, aniž byste jakkoli porušili zákon, vyhodí - to už opravdu připomíná minimálně např. polovinu 80. let u nás).

0/0
21.2.2020 17:26

B36e76d54ř83i61c92h 39V25e72v56e74r55k21a 4120685101569

oprava: ale je možné, že se EU nakonec podaří Polákům a Maďarům POMOCI

0/0
21.2.2020 17:27

V67l61a22d86i86m22í53r 64S62t72u23d91e31n90ý 5478418145710

Se stářím údajně přichází moudrost, ale je dosti případů, kdy stáří přijde samo...

+5/−3
13.2.2020 11:58

M56a84r61t70i98n 93K30l40í87m96e67k 1589687981382

...ano,i takto to může být,důležité je to nepaušalizovat a hlavně se zkusit zamyslet....pokud to jde...avotomtoje

+3/0
15.2.2020 12:08

P72e26t61r 58J32u70n79g54m23a63n61n 6343700318188

Co člověk, to názor. Tak je to přirozené a bylo tomu tak vždy. Stejně přirozené je, že každý jedinec s něčím souhlasí nebo také nesouhlasí. Nenávistné projevy bývají znakem slabosti, ať je čímkoliv způsobena. Proto bych jim nepřisuzoval význam. Starší lidé neovládají současnou techniku, tak jako mladší generace. To je ale také přirozený stav. Generační rozdíly nejsou ničím novým. Ze svého mládí si dobře pamatuji hloupost svých názorů na starší generaci. Takže nic nového. A co se týká politiky, tak bych si z toho také těžkou hlavu nedělal. Vzpomínám na slova svého otce "politika byla, je a bude špína". Bohužel.

+4/0
13.2.2020 11:29

P74e83t21r 73S35k31á76c18e66l 6234819299

O odcházení původních obyvatel Austrálie z tohoto světa a z této planety je poutavé čtení v knize "Poselství od protinožců". Ale v současné invazi nevojenských skupin do Evropy bychom měli přeci jen nastoupit cestu opačnou - bránit a ubránit se stejnými prostředky. Stejně jako tak činili ve středověku naši skvělí předkové.Ve školách se totiž učí pokřivená historie, skoro stejně jako před 60 lety. V tomto ohledu doporučuji knihu "Falzifikace a falzifikátoři českých dějin" od dr. Staňka z Brna, k dostání zde: https://www.agapebrno.cz/Knihy/Katalog/Falzifikace-a-falzifikatori-ceskych-dejin.aspx

+10/0
12.2.2020 20:57

B92e67d44ř27i96c52h 13V66e44v27e45r91k22a 4230605391589

Tohle by opravdu, dle mého skromného soudu, nemělo zapadnout (pan Horák zde v diskusi opravdu neobhajoval názory oponentů pana Hanniga) - tak aby to pan Hannig nepřehlédl, zakládám zde tímto výjimečně nové vlákno, ve kterém reaguji na tu nesmyslnou reakci pana Hanniga na pana Horáka, zde v tomto vláknu:

https://hannig.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A200212_745396_blogidnes&vlakno=99609359

PŘÍSPĚVEK PANA HANNIGA: >>Právě kvůli takovým názorům, které zde prezentuje David Horák typu: "generace současných gerontů penzistických. A dále: "abychom z daní naší usilovné práce zajistili ještě i prostředky do státního rozpočtu, aby zde bylo dost prostředků na jejich neustále a nehorázně se zvyšující důchody." Jeho inteligentní rozhled je prezentován slovem "demogracie"<<

A MOJE REAKCE NA TENTO PŘÍSPĚVEK PANA HANNIGA: Akorát že "názory tohoto typu" zde (a nejen zde) žádný váš odpůrce neprezentuje. Pan David Horák je váš podporovatel (vím to i z jiných diskusí, že je na vaší straně), který zde pouze trollí - a že je na vaší straně zde v tomto konkrétním příspěvku poznáte podle toho posledního odstavce toho jeho nesmyslně "ironického" (až na ten poslední odstavec) příspěvku.

Je to opravdu velmi smutné, když jako "důkaz", že máte pravdu, vám sem tento "důkaz o zkaženosti mladých" musí vložit váš podporovatel. Vám to opravdu nedošlo, že to je váš podporovatel a trollí zde ve váš prospěch? Nebo jste si toho byl vědom a doufal jste, že si toho "nikdo nevšimne" a vy zde budete moci "dokázat", že v tom vašem nesmyslném blogu "máte pravdu"?

+2/−1
12.2.2020 20:52

A38n20t29o90n96í75n 79T14i36c48h41e87r14a 6866328103936

Myslím, že se ti vaši mladí mýlí, nebude to tak tragické. Až "odejdete" vůbec nic se nestane, na běh světa to nebude mít žádný vliv.

0/−2
12.2.2020 20:18

P70e86t98r 80S42k41á13c86e90l 6764409189

Vliv to mít bude, svět se bude omlazovat. Viz:

"Nepřetržité proudy přeměn omlazují Vesmír. Bez ustání spějí jedny věci k svému vzniku, jiné k zániku. I já se skládám z hmotné podstaty a činné síly v ní. Ani ta ani ona však nezajde v nic, jako ani nevznikla z čirého nic. Rozkladu však neujdu, v zemi se proměním." >Marcus Aurelius.

+1/0
12.2.2020 21:36

B17e90d13ř40i26c54h 10V31e88v43e39r34k96a 4160555371859

Opravdu se, pane Skácele, domníváte, že když budete citovat moudrá slova, stanete se tím i vy sám moudrým?

+1/−1
13.2.2020 18:55

P39e90t96r 59S33k19á72c16e57l 6434489419

Moje upřímně míněné doporučení, abyste psal svůj blog, stále platí.

Dobře víte, že do stanoveného termínu mne do diskuze nevtáhnete. Příště tyto dvě věty uvedu pro Vás srozumitelným znaménkem (???).

0/0
19.2.2020 0:26
Foto

J90i25ř43í 48K11a49r56b63a57n 8954792410967

Nemyslím si že v mladé generaci je více nenávisti než v té starší. Mnoho zástupců starší generace se k mladé generaci chová pohrdavě, s despektem. Chtějí jen poučovat, nejsou ochotni naslouchat a ještě se u toho tváří arogantně. Pokud se starší generace bude chovat k té mladší vstřícně, místo poučování zvolí diskuzi, mezigenerační vztahy budou hned na lepší úrovni.

+6/−3
12.2.2020 19:52

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz