Diskuse
Elektrodebilita
Děkujeme za pochopení.
L15u23b90o18š 73U27l28r21i88c66h
"Pokud Ursula van der Leyen, předsedkyně Evropské komise, umanutě tvrdí, že do roku 2035 musí zmizet auta na spalovací motory, tak vlastně říká, že v tu dobu tu nastane nový feudalismus. Vyvolenci, jako dřívější šlechta budou jezdit v kočárech (elektromobilech) a kmáni, ostatní společnost, budou uvázáni jako nevolníci k rodné hroudě."
Ako to dopadne si môžeme počkať 5 rokov, Británia schválila zákaz predaja automobilov so spaľovacím motorom od 1.1.2026. v USA v najbližšom čase má senát určiť termín zákazu predaja automobilov so spaľovacím motorom, predpokladá sa, že termín bude rok 2030, ďalší návrh zákona o dotáciách
„Clean Energy for America“, ktorý by výrazným spôsobom podporil rozvoj tamojšej elektromobility. Jeho súčasťou sú totiž dotácie na elektromobily vo výške až 12 500 $ či významné stimuly pre výrobcov pokročilých energetických technológií."
"Návrh zákona „Clean Energy for America“ (čistá energia pre Ameriku) obsahuje aj vrchný cenový limit pre vozidlá, na ktoré bude možné čerpať „dotáciu“, a to 80 000 $"
Kam sa Uršula s EU hrabe na najvyspelejšie štáty sveta.
https://www.teslamagazin.sk/dotacie-elektromobily-usa-navrh-zakona/
V44o68k13o52u43n 52V20l88a94d18i87m81i19r
Ctete pozorneji pane Ulrichu, ona nic takoveho umnute netvrdi. Pozadavek EK je abyse v tom roce uz zadna auta se spalovacimi motory nevyrabela. A kidne kdyz s vasim Tudorem projdete technickou kontrolou s nim budete moci dale jezdit.
J37i76ř95í 30K78i31n95d46l
Pro výrobu baterií je nutné vytěžit obrovské objemy surovin. Na každou kilowatthodinu v baterii spotřebuje se přes 100 kilovatthodin při výrobě. Máme 5,5 milionů osobních aut a dodávek v ČR a pokud je budeme chtít nahradit elektroauty, tak jenom na noční nabíjení budeme potřebovat 4, 5 Temelína. Devět gigawattových bloků. A pokud by značná část řidičů rychlonabíjela, což bývá příčinou požárů elektromobilů jsou ztráty veliké a to od 30 do 50 procent. To, jako kdyby se tankoval benzin děravou hadicí Pramen: ČVUT
F31r31a48n43t86i18š77e29k 71K58š26í40r
Éra spalovacích motorů by nakonec skončila a zcela jistě bude nahrazena érou elektromobility. Jediné špatné na tom je, že je to vnucováno násilím. Kam hrábne ruka státu, tam se dějí špinavosti.
P81e79t96r 31S96k42á66c70e27l
Omyl, jediné špatné u elmobilů jsou ztráty energií - od výroby počínaje a konče provozem. Stačí počkat, až se otevřou trezory v USA, do nichž vložili v roce 1943 poznámky Srba žijícího v Chorvatsku, ano, Nikoly Tesly. Sdělím sladké tajemství - u Niagárských vodopádů vložil do auta elektromotor, zapojil na něj svoji skříňku a auto jelo bez paliva 100 km/hod. Chápete?
V10o68k47o24u77n 69V13l38a60d64i53m35i34r
Podobne clanky psali nevedomi v dobe kdy Bertha Benz jela z Mannheim do Pforzheim.
J16a54r56o86s90l22a27v 26H71a50l48u96z83a
Vaše nepochopení pramení z neznalosti hlavního rozdílu: pan Benz vyrobil auto bez dotací a paní Bezová netankovala na benzínce postavené z dotací. Benzínové motory si s koňmi musely poradit bez cizí pomoci. Dnes benzínové motory vydělávají na vlastní smrt.
J12a20n 38R47á21ž
Elektromobilita zasáhne občany s nižšími příjmy primárně tím, že se rapidně zdraží elektrická energie. To je největší průšvih zeleného blouznění EU.
PS. Teď jsem dočetl článek popisující cestu majitele elektroauta v horkých minulých dnech s dětmi do Chorvatska. A to bylo drahé auto prémiové značky, které mělo, podle údajů výrobce, ujet na jedno nabití 500km.
Kdybych někdy snad uvažoval o koupit takového auta, tak tak popisované zážitky na této cestě by mne z toho nápadu vyléčili.
V oblasti elektroaut se dá při reálném zvažování výhod a nevýhod, uvažovat jen o hybridních verzích, ale ani ty nejsou cenově příznivé pro lidi s průměrnými výplatami.
P76a84v66e31l 62D11v28o19ř48á74k
Ano, otec měl kdysi vůz DKW a podobně jsme dopadli, když jsme chtěli vyjet na Zlaté návrší.
Tento zážitek mě dokonale vyléčil z myšlenky, pořídit si v budoucnu auto se spalovacím motorem.
V90á21c92l72a15v 56J73e51l74í20n50e53k
Plně souhlasím s názory autora článku.Celá řada lidí s nižšími příjmy včetně důchodců si nebude moci v žádném případě dopřát elektromobilní auto.Navíc ta spotřeba elektrické energie a další problémyspojené s nabíjením.
T52o10m37á27š 97D27v92o67ř92á10k
Tak já to zkusím vzít po odstavcích:
1. Elektromobil mají jen zbohatlíci - skvělý začátek!
2. Úpdek střední třídy, která nemá na elektromobil. No, tak česká střední třída dost často nemá ani na nový spalovák. Ale vzhledem k tomu, že elektromobily jsou tak nemožné, tak snad ani není o co stát, ne? Nechte je těm zbohatlíkům, vždyť do zákazu spalováků (jakkoli s ním nesouhlasím) je ještě hodně daleko.
3. Feudalismus, šlechta a nevolníci - málo úderné. Doporučuji zaměnit za otroky a otrokáře.
4. Nelevicový neomarxismus dopadající na nižší třídy - já v tom vidím tak trochu rozpor, ale to nevadí, neomarxismus bych tam nechal, to je úderné, to se bude líbit.
5. Elektromobilní tiráky, kombajny a tanky - tiráky si představit dokážu a dočkáte se brzy (viz Tesla Semi). Ale tiráky spíš budou nejprve přecházet na LNG. Terénní a bojové stroje se nejspíš v dohledné době elektrifikovat nebudou, konec konců je jich málo a celkovou spotřebu uhlíkatých paliv už příliš nevytrhnou.
6. Spočítal. Chcete to zopakovat (pro ČR) po milion první?
7. Cestování elektromobilem do Chorvatska (aneb oblíbená česká masochistická kratochvíle, které se účastní celá rodina) - za poslední měsíc tu o tom byly asi jen dva články, chcete odkazy?
8. Cílem je znemožnění cestování ala Severní Korea - no, co na to říct? Zkusil jste nahlédnout, že s elektromobilem jste de facto svobodnější než se spalovákem, protože elektřinu, na rozdíl od benzínu, si můžete vyrobit sám?
9. Neomarxistická EU nebude konkurenceschopná - vůči komu? Čína mohutně buduje OZE a chrlí elektromobily především pro vlastní trh. Převálcuje nás Indie nebo Bangladéš?
T23o53m75á50š 67D83v90o54ř67á80k
Zbytek článku si dovolím přeskočit, protože vyjadřovat se ke straně Rozumných a Alianci pro budoucnost je nad moje mentální schopnosti. Snad bych se jen pozeptal, kdy že se tak asi ukáže, že elektromobilita = elektrodebilita? Abychom to pak případně mohli vyhodnotit...
J73o52s34e60f 57N74i90k36l
"Každý elektromobil má výfuk v elektrárně"... (pokud není zrovna jaderná)...dobrá poznámka VK ml.
P37a67v62e37l 69D33v42o65ř92á45k
Kdo napíše tuto blbinu, jest výfukem blbosti. Lepší je, když nám to smrdí rovnou pod frňák.
J13a11n 26Š79i81k
Všechny problémy, které jste vyjmenoval ve Vašem blogu existují. Včetně toho největšího, že se z elektromobility stala ideologie. Jenže... Kdyby si podobné argumenty ve stylu: nedělejme to, nemá to cenu, říkaly firmy, které vyvíjely mobilní telefony v devadesátých letech, měl by dnes mobil velikost televize, baterku by musel nosit každý v batohu na zádech a na hlavě tykadla kvůli Wifi. Svět půjde dopředu. Elektromobilita se může ukázat jako slepá ulička, OK, tak se půjde jinudy. Ale to co je teď, tady nebude napořád. Změna musí přijít, abychom se pohnuli dál. A budeme-li nad vším, i nad elektromobily, říkat to ne, nejde to, to je hloupost, tak budeme zapřahat koně před svoje škodovky. Ale k tomu nedojde, svět bude úplně jiný. Protože zatímco někteří lomí rukama a pláčou, jiní věci vyvíjí a budují, aniž bychom o tom zatím věděli. Hezký den
P90a97v49e95l 63D87v88o60ř29á51k
A ono se na tom opravdu pracuje, jenže nechtějte od lidí, namočených do politiky, aby o tom něco věděli.
Současně se vylepšují akumulátory LTO (Lithium - kysličník titanu), které mají téměř neomezenou životnost, 30 až 50 let. Dají se velmi rychle nabíjet, jen jsou objemnější a těžší než Li-Ion. Takže se hodí více do vozidel, kde vyšší váha nevadí, ale kde se uplatní rychlé nabíjení. viz:
http://www.hybrid.cz/lithium-titanatove-baterie-opomijena-technologie-s-velkym-potencialem
V článku je zmínka i o dalších perspektivních typech.
Tlak ze strany EU, který zejména vadí zaťatým odpůrcům EU jako takové, má svůj význam. Strategický - zmenšení závislosti na arabské ropě (jejíž prodej jde i do kapes teroristů, a zlepšení ovzduší v evropských městech. Neplést s klimatickou změnou!
A pak popostrčit trochu vývoj dopředu.
U nás zatím ani nemáme solidní inženýrské sítě, o dálnicích nemluvě.
J69i78ř98í 75K75i69n32d35l
171 vědců, především z Německa a Rakouska a Švýcarská vyzvala EU, aby upustilo o jednostranné podpory elektromobility.
R65a40d34e46k 85K82n52ě17ž12í90n54e51k
To není mnoho. Srovnáme li to s počtem vědců ze tří zemí, kteří mlčí
- Počet článků 280
- Celková karma 47,30
- Průměrná čtenost 8328x
ROZUMNÍ - za spravedlnost a životní jistoty
Absolvent 1. střední umělecko - průmyslové školy v Turnově obor umělecký kovář, 2. Konzervatoř v Praze obory varhany dirigování a skladba, 3. Hudební akademie múzických umění obor skladba.
kandidát na prezidenta ČR 2018
Mgr. Petr Hannig nová fb stránka (page)
Twitter - @petr_hannig
Petr Hannig FAN KLUB
www.rozumni.net
http://www.petrhannig-rozumni.cz/
http://www.facebook.com/budmehrdi/
http://www.facebook.com/Rozumni2017/
Mé motto: Je třeba naslouchat, nejenom mluvit,
ale nikdy se nevzdat