Diskuse

Elektrodebilita

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LU

"Pokud Ursula van der Leyen, předsedkyně Evropské komise, umanutě tvrdí, že do roku 2035 musí zmizet auta na spalovací motory, tak vlastně říká, že v tu dobu tu nastane nový feudalismus. Vyvolenci, jako dřívější šlechta budou jezdit v kočárech (elektromobilech) a kmáni, ostatní společnost, budou uvázáni jako nevolníci k rodné hroudě."

Ako to dopadne si môžeme počkať 5 rokov, Británia schválila zákaz predaja automobilov so spaľovacím motorom od 1.1.2026. v USA v najbližšom čase má senát určiť termín zákazu predaja automobilov so spaľovacím motorom, predpokladá sa, že termín bude rok 2030, ďalší návrh zákona o dotáciách

„Clean Energy for America“, ktorý by výrazným spôsobom podporil rozvoj tamojšej elektromobility. Jeho súčasťou sú totiž dotácie na elektromobily vo výške až 12 500 $ či významné stimuly pre výrobcov pokročilých energetických technológií."

"Návrh zákona „Clean Energy for America“ (čistá energia pre Ameriku) obsahuje aj vrchný cenový limit pre vozidlá, na ktoré bude možné čerpať „dotáciu“, a to 80 000 $"

Kam sa Uršula s EU hrabe na najvyspelejšie štáty sveta.

https://www.teslamagazin.sk/dotacie-elektromobily-usa-navrh-zakona/

0 0
možnosti
VV

Ctete pozorneji pane Ulrichu, ona nic takoveho umnute netvrdi. Pozadavek EK je abyse v tom roce uz zadna auta se spalovacimi motory nevyrabela. A kidne kdyz s vasim Tudorem projdete technickou kontrolou s nim budete moci dale jezdit.

0 0
možnosti
Foto

Pro výrobu baterií je nutné vytěžit obrovské objemy surovin. Na každou kilowatthodinu v baterii spotřebuje se přes 100 kilovatthodin při výrobě. Máme 5,5 milionů osobních aut a dodávek v ČR a pokud je budeme chtít nahradit elektroauty, tak jenom na noční nabíjení budeme potřebovat 4, 5 Temelína. Devět gigawattových bloků. A pokud by značná část řidičů rychlonabíjela, což bývá příčinou požárů elektromobilů jsou ztráty veliké a to od 30 do 50 procent. To, jako kdyby se tankoval benzin děravou hadicí Pramen: ČVUT

13 3
možnosti
Foto

Éra spalovacích motorů by nakonec skončila a zcela jistě bude nahrazena érou elektromobility. Jediné špatné na tom je, že je to vnucováno násilím. Kam hrábne ruka státu, tam se dějí špinavosti.

4 2
možnosti
PS

P81e79t96r 31S96k42á66c70e27l

27. 7. 2021 21:17

Omyl, jediné špatné u elmobilů jsou ztráty energií - od výroby počínaje a konče provozem. Stačí počkat, až se otevřou trezory v USA, do nichž vložili v roce 1943 poznámky Srba žijícího v Chorvatsku, ano, Nikoly Tesly. Sdělím sladké tajemství - u Niagárských vodopádů vložil do auta elektromotor, zapojil na něj svoji skříňku a auto jelo bez paliva 100 km/hod. Chápete?

0 4
možnosti
VV

Podobne clanky psali nevedomi v dobe kdy Bertha Benz jela z Mannheim do Pforzheim.

2 2
možnosti
Foto

Vaše nepochopení pramení z neznalosti hlavního rozdílu: pan Benz vyrobil auto bez dotací a paní Bezová netankovala na benzínce postavené z dotací. Benzínové motory si s koňmi musely poradit bez cizí pomoci. Dnes benzínové motory vydělávají na vlastní smrt.

6 0
možnosti
JR

J12a20n 38R47á21ž

27. 7. 2021 18:59

Elektromobilita zasáhne občany s nižšími příjmy primárně tím, že se rapidně zdraží elektrická energie. To je největší průšvih zeleného blouznění EU.

PS. Teď jsem dočetl článek popisující cestu majitele elektroauta v horkých minulých dnech s dětmi do Chorvatska. A to bylo drahé auto prémiové značky, které mělo, podle údajů výrobce, ujet na jedno nabití 500km.

Kdybych někdy snad uvažoval o koupit takového auta, tak tak popisované zážitky na této cestě by mne z toho nápadu vyléčili.

V oblasti elektroaut se dá při reálném zvažování výhod a nevýhod, uvažovat jen o hybridních verzích, ale ani ty nejsou cenově příznivé pro lidi s průměrnými výplatami.

6 1
možnosti
Foto

Ano, otec měl kdysi vůz DKW a podobně jsme dopadli, když jsme chtěli vyjet na Zlaté návrší.

Tento zážitek mě dokonale vyléčil z myšlenky, pořídit si v budoucnu auto se spalovacím motorem. ;-D;-D;-D

4 0
možnosti
VJ

Plně souhlasím s názory autora článku.Celá řada lidí s nižšími příjmy včetně důchodců si nebude moci v žádném případě dopřát elektromobilní auto.Navíc ta spotřeba elektrické energie a další problémyspojené s nabíjením.

5 0
možnosti
TD

Tak já to zkusím vzít po odstavcích:

1. Elektromobil mají jen zbohatlíci - skvělý začátek!

2. Úpdek střední třídy, která nemá na elektromobil. No, tak česká střední třída dost často nemá ani na nový spalovák. Ale vzhledem k tomu, že elektromobily jsou tak nemožné, tak snad ani není o co stát, ne? Nechte je těm zbohatlíkům, vždyť do zákazu spalováků (jakkoli s ním nesouhlasím) je ještě hodně daleko.

3. Feudalismus, šlechta a nevolníci - málo úderné. Doporučuji zaměnit za otroky a otrokáře.

4. Nelevicový neomarxismus dopadající na nižší třídy - já v tom vidím tak trochu rozpor, ale to nevadí, neomarxismus bych tam nechal, to je úderné, to se bude líbit.

5. Elektromobilní tiráky, kombajny a tanky - tiráky si představit dokážu a dočkáte se brzy (viz Tesla Semi). Ale tiráky spíš budou nejprve přecházet na LNG. Terénní a bojové stroje se nejspíš v dohledné době elektrifikovat nebudou, konec konců je jich málo a celkovou spotřebu uhlíkatých paliv už příliš nevytrhnou.

6. Spočítal. Chcete to zopakovat (pro ČR) po milion první?

7. Cestování elektromobilem do Chorvatska (aneb oblíbená česká masochistická kratochvíle, které se účastní celá rodina) - za poslední měsíc tu o tom byly asi jen dva články, chcete odkazy?

8. Cílem je znemožnění cestování ala Severní Korea - no, co na to říct? Zkusil jste nahlédnout, že s elektromobilem jste de facto svobodnější než se spalovákem, protože elektřinu, na rozdíl od benzínu, si můžete vyrobit sám?

9. Neomarxistická EU nebude konkurenceschopná - vůči komu? Čína mohutně buduje OZE a chrlí elektromobily především pro vlastní trh. Převálcuje nás Indie nebo Bangladéš?

6 6
možnosti
TD

Zbytek článku si dovolím přeskočit, protože vyjadřovat se ke straně Rozumných a Alianci pro budoucnost je nad moje mentální schopnosti. Snad bych se jen pozeptal, kdy že se tak asi ukáže, že elektromobilita = elektrodebilita? Abychom to pak případně mohli vyhodnotit...

6 2
možnosti
JN

J73o52s34e60f 57N74i90k36l

27. 7. 2021 16:09

"Každý elektromobil má výfuk v elektrárně"... (pokud není zrovna jaderná)...dobrá poznámka VK ml.

3 3
možnosti
Foto

Kdo napíše tuto blbinu, jest výfukem blbosti. Lepší je, když nám to smrdí rovnou pod frňák.;-D

5 5
možnosti
Foto

J13a11n 26Š79i81k

27. 7. 2021 15:54

Všechny problémy, které jste vyjmenoval ve Vašem blogu existují. Včetně toho největšího, že se z elektromobility stala ideologie. Jenže... Kdyby si podobné argumenty ve stylu: nedělejme to, nemá to cenu, říkaly firmy, které vyvíjely mobilní telefony v devadesátých letech, měl by dnes mobil velikost televize, baterku by musel nosit každý v batohu na zádech a na hlavě tykadla kvůli Wifi. Svět půjde dopředu. Elektromobilita se může ukázat jako slepá ulička, OK, tak se půjde jinudy. Ale to co je teď, tady nebude napořád. Změna musí přijít, abychom se pohnuli dál. A budeme-li nad vším, i nad elektromobily, říkat to ne, nejde to, to je hloupost, tak budeme zapřahat koně před svoje škodovky. Ale k tomu nedojde, svět bude úplně jiný. Protože zatímco někteří lomí rukama a pláčou, jiní věci vyvíjí a budují, aniž bychom o tom zatím věděli. Hezký den

8 0
možnosti
Foto

A ono se na tom opravdu pracuje, jenže nechtějte od lidí, namočených do politiky, aby o tom něco věděli.

Současně se vylepšují akumulátory LTO (Lithium - kysličník titanu), které mají téměř neomezenou životnost, 30 až 50 let. Dají se velmi rychle nabíjet, jen jsou objemnější a těžší než Li-Ion. Takže se hodí více do vozidel, kde vyšší váha nevadí, ale kde se uplatní rychlé nabíjení. viz:

http://www.hybrid.cz/lithium-titanatove-baterie-opomijena-technologie-s-velkym-potencialem

V článku je zmínka i o dalších perspektivních typech.

Tlak ze strany EU, který zejména vadí zaťatým odpůrcům EU jako takové, má svůj význam. Strategický - zmenšení závislosti na arabské ropě (jejíž prodej jde i do kapes teroristů, a zlepšení ovzduší v evropských městech. Neplést s klimatickou změnou!

A pak popostrčit trochu vývoj dopředu.

U nás zatím ani nemáme solidní inženýrské sítě, o dálnicích nemluvě.

2 2
možnosti
Foto

171 vědců, především z Německa a Rakouska a Švýcarská vyzvala EU, aby upustilo o jednostranné podpory elektromobility.

15 0
možnosti
RK

To není mnoho. Srovnáme li to s počtem vědců ze tří zemí, kteří mlčí;-)

3 0
možnosti
  • Počet článků 280
  • Celková karma 47,30
  • Průměrná čtenost 8328x
předseda politické strany

ROZUMNÍ - za spravedlnost a životní jistoty 

Absolvent 1. střední umělecko - průmyslové školy v Turnově obor umělecký kovář, 2. Konzervatoř v Praze obory varhany dirigování a skladba, 3. Hudební akademie múzických umění obor skladba.

kandidát na prezidenta ČR 2018

Mgr. Petr Hannig nová fb stránka (page)

Twitter - @petr_hannig

Petr Hannig FAN KLUB

www.rozumni.net

http://www.petrhannig-rozumni.cz/

http://www.facebook.com/budmehrdi/

http://www.facebook.com/Rozumni2017/

Mé motto: Je třeba naslouchat, nejenom mluvit,

ale nikdy se nevzdat

 

Seznam rubrik