Středa 24. února 2021, svátek má Matěj
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 24. února 2021 Matěj

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B48e86d82ř70i46c48h 26V10e86v87e21r53k80a 4690105271339

Pane Hannigu - vy opravdu nechápete, že již jen tím názvem toho článku "Mezigenerační kanibalismus" rozdělujete tuto společnost? Ale proč se vlastně "divím", že... Miloš Zeman, nejhorší rozdělovač společnosti, váš vzor, to přece přiznáváte i vy sám.

0/−2
11.10.2019 19:51
Foto

B35e61d46ř60i14c87h 79V16e23v94e10r80k86a 4670905331499

A jejej. Delší dobu jsem se sem neměl čas podívat - a vidím, že zde někteří "Rozumní" perlili skutečně neuvěřitelně "rozumně". Obzvláště p.Skácel se zřejmě poté, co viděl, že jsem zde ty neuvěřitelně "rozumné" nesmysly (nějaký čas) přestal korigovat, "osmělil" skutečně neuvěřitelně - a vložil sem do diskuse moc hezký důkaz toho,jak "rozumný" on (a jemu podobní) je. Např. tomuto se ani nechce uvěřit, že by to dospělý svéprávný člověk mohl myslet vážně...:

Petr Skácel: >>Např. samotným autorem, Nicola Teslou, realizované vynálezy.....je známo, že u Niagarských vodopádů vložil k elektromotoru v automobilu (z něhož vyndali spalovací motor) krabičku a tak automobil jel závratnou rychlostí bez použití jakéhokoliv paliva. Na energii získanou z Vesmíru.<<

- je to opravdu neuvěřitelné - ale každý si ten Skácelův příspěvek,ve kterém to v této diskusi napsal (24.9. 22:35), může dohledat.

Nu - a já bych si zde ve své odpovědi dovolil ocitovat toto:

>>(Nikola Tesla) ve třicátých letech ostatně prohlašoval i jiné podivné věci, například že sestrojil stroj na bázi kosmických vln. Bylo to už jen neškodné blábolení psychicky nemocného člověka<<

Zdroj: http://extrastory.cz/vymyslel-genius-tesla-skutecne-paprsky-smrti-nebo-slo-jen-o-hoax.html

Marně si lámu hlavu nad tím, jak nějak výstižně nazvat někdoho, kdo tomuto blábolení psychicky nemocného člověka věří ještě po osmdesáti letech.

Zkuste si, p.Skácele, přečíst třeba tohle:

https://www.sisyfos.cz/clanek/336-konspiracni-teorie

A propos - nemýlím-li se, před časem jste zde, p.Skácele, psal něco o tom,že (tuším že někdy) po 6.10. zde přestanete ignorovat mé argumenty poukazující na ty vše nesmysly. Tak zde teď máte první příležitost. Buď obhájit tu svou "velemyšlenku" o "krabičce, která dokázala čerpat energii z Vesmíru a kterou nám všem mocní tohoto světa zatajili" - anebo uznat, že jste uvěřil naprostým nesmyslům - a ještě jste je zde obhajoval. Tak co, p.Skácele - splníte ten svůj nedávný slib,že "zde v říjnu začnete argumentovat"?

0/−1
10.10.2019 12:28
Foto

D89a83n19i54e72l 26J27a27n40í66č13e68k 8429967339937

Píšete to hezky, pane Hannigu. Mladší generace, narozena postrevolučně (myslím tu poslední "sametovou" revoluci, kterou někteří také nelichotivě nazývají "poslední velké přerozdělování majetku - tzv. velký kotrmelec) je už zvyklá žít zcela jinak. Když to trochu přeženu - tak dnešní hrdinové mladé generace jsou youtubeři, nebo pseudocelebritky žijící z intagramových "lajků". Pro novou generaci je člověk živící se rukama "looser". A i rodiče jsou looseři, protože jen chodí do rachoty za drobný peníz, snaží se trochu peněz uspořit (a furt jen šetří), dále se zajímají o své staré rodiče a nekoukají "dopředu". Protože jen "dopředu" je dobře. Hlavně se neohlížej zpět, moc nepřemýšlej a jeď.

Potíž je v tom, že se vždy nedá jenom jet dopředu, někdy se musíme i trochu vrátit zpátky a opravit to, co se nepovedlo, taky se musí používat zdravý (někdy taky selský) rozum (to je ale často nadávka - selský rozum???) - ale to není cool! Musí se přemýšlet, pochybovat a podezírat. Hlavně si dávat pozor na to, co říkají politici či novodobí "mesiášové". Protože bez kritického myšlení jsi velmi lehce zmanipulovatelný. A to bohužel mladí jsou - lehce zmanipulovatelní. A s použitím moderních technologií snadněji a rychleji. Proč si myslíte, že někteří politici chtějí povolit volby od 15 let. Takové mladé lidi si s pomocí moderních "hejblat" lehce omotají kolem prstu. A další z nápadů byl ten, aby staří nemohli volit vůbec, protože jsou už před smrtí. Jo - ty pochybovačné vyloučit z voleb a manipulovatelné teenagery volit nechat. To je mi nápad!

+5/0
24.9.2019 9:15
Foto

M12i83r58o40s92l42a72v 86S69e65m61e58c19k62ý 3472309696715

Pane Hannig. Vy opravdu ještě dostáváte dopisy? Však většina seniorů přeposílá maily. Kdo by se v dnešní době psal s dopisem a lízal známku?

+1/−2
21.9.2019 5:09
Foto

P24e36t10r 15H18a31n78n57i45g 5556814815294

samozřejmě jsem tím myslel maily. a mail je přesně přeloženo do češtiny dopis - či vlastně pošta. Ale ono to vůbec nebylo špatné dostávat a psát dopisy. Jednak psaní rukou je pro psychiku, ale nejenom psychiku člověka blahodárné (koordinace) a jednak když si pročítáte dopisy třeba dávných romantických lásek, kdy jsme byli svobodní a dychtiví života, který ležel rozprostřen před vámi, je to velice, v dnešní hektické době osvěžující. Pokusím se nalézt pojednání o dopisech a přiložit. Umístil jsem ho na Petr Hannig FANKLUB: https://www.facebook.com/groups/165881240863689/?ref=bookmarks a na Mgr. Petr Hannig Toto pojednání se jmenuje Instantní život a je prvním dílem mých fejetonů Otevřené okno Petra Hanniga

+1/0
24.9.2019 12:47
Foto

B92e26d31ř56i73c58h 60V61e30v27e57r94k63a 4620795951699

"Fanklub Petra Hanniga" - to je snad ještě větší bizzár než strana, jejíž členové sem do diskuse píší vážně míněné příspěvky o "krabičce, která dokázala čerpat energii z Vesmíru a kterou nám všem mocní tohoto světa zatajili" - a která se jmenuje "Rozumní". ;-D

+1/0
11.10.2019 18:51
Foto

L94e87o41n 41T90o25m71e33v 2365237840200

R^R^

+3/0
20.9.2019 21:57
Foto

S60t52a93n53d44a 14N83o60v12á84k 8109513236284

:-)........pane autore, jako vždy...výborně napsáno! Řada lidí nechápe, že každý jsme jiný! Abych uvedl do obrazu nové čtenáře, jsem už ve vysoce předsmrtném věku.

Narodil jsem se před druhou světovou, jsem na prášky ze současného překrucování dějin. Prahu....z Havířova....820 km s dvouhodinovou přestávkou, udělám v pohodě.

Rodičům jsme vykali a mnozí si budou klepat na čelo.....když jsem nastoupil na střední školu...v 15 letech, tak jsme si s děvčaty z gymplu, než jsme s blíže poznali, také vykali. Samozřejmě i v tanečních! Byla to prostě jiná společnost.

Dnes.....pořád mám 4 koně, jezdím, chodí ke mně spousta lidí od dětí do vyššího věku,, se všemi si tykám! Někteří si nemohou na staříka zvyknout, ale překonají to.

I když pořád chodím hrát na oslavy, hlavně důchodcům.....pravím, ale ne jim: Málo jíst, dlouho spát a s důchodci nesedat! A hlavně nezávidět, to zkracuje život.

Pokud se týká vztahů v rodině, jsme kamarádi s vnuky se bavím jako rovný s rovným, je to pro mně super život, i když se mi nemoci nevyhýbají, ale bolest se dá vydržet, důležité je být v pohodě!

Omlouvám se za pozdní vyjádření, měl jsem zase zaracha, v krátkém čase už po druhé, musím teď v příspěvcích některé s kterými nesouhlasím jenom chválit! R^R^R^!!

+8/0
20.9.2019 17:28
Foto

K72a46r35e21l 60D82o68k14t23o89r 4657579684880

Autore, dnes jste mne příjemně překvapil rozumným blogem. :)

+3/0
20.9.2019 15:00
Foto

T18o71m62á96š 17K67u75c82h52a21ř 3127601938951

Osobně pro nynější "emancipaci" mladých vidím tyto hlavní důvody:

1. Internet. Díky němu už mladí staré "nepotřebují". Staří totiž byli studnicí vědomostí a zkušeností. Mladí se bez nich do značné míry neobešli, v knihách zdaleka vše nebylo. Na internetu je téměř vše. Aspoň si to mladí myslí.

2. Život na dluh. To, na co dříve lidé šetřili roky, či celý život, je možné si kopit na dluh. není nutné mít našetřeno a vše můžete mít dnes, pokud máte aktuálně trochu slušný příjem. Nejste tak na starší generaci závislý a bez problémů už mladý získáte vysoký společenský statut.

3. Rozmazlení mazlíčci z rodin s jedním, nejvýš dvěma dětmi. Nikdo do nich úctu k rodičům ne

vtloukl, doma byli obletovanými císaři.

4. Tempo rozvoje techniky, kterému se starší generace nezvládá přizpůsobit.

5. Práce médií, tvrdících, že lépe už bylo, že starší generace prožila zlatá léta, vše vyžrala, spotřebovala fosilní paliva, zasvinila planetu, dostala byt zdarma, benzín stál 2 koruny, atd. navíc nyní už je generace 50+ nepoužitelná a chce vysoké důchody. Chce je po dětech, kterých ale nadělala málo, takže mladé čeká zoufalá budoucnost, kdy vše co vydělají budou muset odevzdat na krmení těch "parazitů", kteří jim prožrali budoucnost.

Za této situace se domáhat respektu mladých lze jen těžko. :-/

+8/0
20.9.2019 13:11
Foto

M28a80r68i67e 93L65a14š21á49k66o18v70á 1301931946346

To samé budou vyčítat dnešním mladým další generace po nich. Následkem ubývajících ropných zdrojů bude benzin drahý, znečištěná planeta ještě víc než po nás, atd.

0/0
20.9.2019 18:43
Foto

P63e36t41r 30S62k93á27c33e68l 6704179699

Anebo se kdosi rozhodne změnit směr cesty lidstva a otevřou se sejfy, ve kterých jsou uloženy vynálezy a objevy, které předběhly dobu. Např. samotným autorem, Nicola Teslou, realizované vynálezy.....je známo, že u Niagarských vodopádů vložil k elektromotoru v automobilu (z něhož vyndali spalovací motor) krabičku a tak automobil jel závratnou rychlostí bez použití jakéhokoliv paliva. Na energii získanou z Vesmíru. I elektřinu chtěl N.Tesla do našich příbytků přenášet vzduchem, ale firma Westinghouse prý měla již natažené dráty krajinou. Nyní jak se chlubí u elektromobilů tím, že se při brzdění nabíjí akumulátory je úsměvné z hlediska faktu, že tramvaje od pana Křižíka již v předminulém století (!) při brzdění dodávaly proud do sítě zpět! Proč se takové motory u tramvají asi zrušily, na čí nátlak?

+1/0
24.9.2019 22:35
Foto

M85a40r25i42e 11L10a45š28á33k61o45v29á 1321981106426

Syn se mnou nemluví, má na mne vztek kvůli politice, protože se mu nepovedlo přemluvit bábu (mně). Vnuk se odpojil ode mne na facebooku, protože tam mám věci, které nesmí číst jeho cca 200 přátel, jelikož by ho ostrakizovali. Protože my staří jsme přece všichni blbí komouši (v žádné politické straně jsem nikdy nebyla) a nejdeme s dobou. Nechci chodit na Letnou, přestože je to tam skvělý. Ještě že se mnou mluví dcery, i když mají také jiné názory, ale jsou to demokratky a jsou normální.

+8/0
20.9.2019 9:51
Foto

T12o22m42á21š 55K20u89c48h66a76ř 3717581208601

Tak to FB odpojení, to bych asi neunesl. ;-)

+1/0
20.9.2019 10:25
Foto

M96a18r35i87e 78L47a65š71á52k95o42v58á 1151411366406

FB odpojení mi nevadí, musela jsem si jej nainstalovat kvůli jedné hře, byla to to podmínka k té instalaci. Mám tam pouze 5 přátel, děti, vnuka a jednu spolužačku, kterou bude jistě znát i P. Hannig. Jinak FB ani nepoužívám.

+1/0
20.9.2019 10:31
Foto

M87a60r80i84e 21L22a59š27á31k28o63v53á 1821891486476

Vnuk se hned po té, co jsem FB nainstalovala přihlásil jako přítel a poslal mi hned pozvánku na sraz MCH na Letnou. Napsala jsem mu, že tam nepůjdu a on mi odepsal s omluvou, že mne odpojuje kvůli svým kamarádům, aby naši společnou korespondenci nečetli a aby nebyl u nich "za špatného" a že co by si o něm pomysleli. Jinak se mnou na rozdíl od syna "mluví". Nejsem sama na koho se můj syn k vůli politice naštval (slabé slovo), nemluví ani se svým známým z Mnichova, apod. Se mnou proto, že jsrm řekla svůj dojem, že prezident ústavu neporušil, na to reagoval velmi vztekle. ;-(

+5/0
20.9.2019 10:49
Foto

P19e97t72r 66S80k65á36c57e46l 6694639369

Ta zkratka MCH na Letné je výborná, ale měla by se i používat zkratka opačná. Totiž jak ten pán, které sraz na Letné zahajoval, prohlásil: "Na tuto chvilku do konce života nezapomenu". Takže jedna chvilka (srovnej milion) za milion Kč ostatních, kteří vlnu odporu proti demokratický volbám zahájili a ji podporují. Asi by zkratka mohla vypadat takto - 1CHM. Zdravého rozumu je nám třeba.

+1/0
24.9.2019 22:41
Foto

B79e29d78ř11i87c85h 90V59e46v60e42r75k89a 4700445951569

Ano, je vám ho třeba. Už jste na to přišel, že to o té "krabičce čerpající energii z Vesmíru", je konspirační blábol?

0/−1
11.10.2019 12:09
Foto

P27e34t42r 96V68e90l33e74b10i82l 6516899272575

Problém je v prudkém vývoji techniky.

Když to vezmu do krajnosti, tak zkrátka "dřív" se děvče naucilo v 10 pracovat s valchou a v 60 byla ta valcha pořád stejná a po padesáti letech práce s valchou byla v této činnosti samozřejmě nejlepší.. a tak to bylo se vším.. byť pokrok byl, ale pomalý..

Jenže dnešní sedmdesátiletý důchodce se narodil v úplně jiném světě, kde nebyla běžná televize a pomalu ani splachovací záchod (po válce ho měla asi třetina obyvatel), natož internet, chytré telefony.. v době, kdy musel mít pár oddací list, aby spolu mohl bydlet na hotelovém pokoji a rozvod byl ostuda..

Společnost se prostě vyvíjí moc rychle a zkušenosti hrozně rychle zastarávají..

+8/0
19.9.2019 23:20
Foto

A92l79e25n42a 42F71i92l45i39p15o70v29á 1374382706339

Problém je, že tato vláda skáče podle USA a západu. Kdo ví jak se změnila Francie a jiné státy, tak by se měl poučit a změnit život tak, abychom se nemuseli bát budoucnosti. To by ale ve vládě muselo být více lidí, kteří mají názory jako například Vy pane Hannigu a náš současný prezident. Vy ale víte jak je tento národ zmanipulovatelný a to si ale uvědomují v západních zemích a snaží se zmanipulovat mladé lidi. Vše se jim vrátí a pak pochopí v čem dělali chyby.

+8/−9
19.9.2019 19:44
Foto

B48e12d25ř48i10c71h 12V15e29v95e59r96k67a 4420285531799

Paní Filipová - kdy se už konečně omluvíte za ty tu sprostou pomluvu pana Václava Havla, které jste se dopustila zde v tomto příspěvku? :

https://hannig.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A190918_728398_blogidnes&vlakno=97755588

- a nejhorší na tom je, že se pan Václav Havel nemůže bránit, je totiž již téměř 8 let po smrti. A je docela příznačné, že pan Hannig tento váš dehonestující příspěvek na adresu pana Václava Havla v diskusi ponechal - a mou velice slušnou kritiku pana Karla Gotta včera bez milosti smazal s poukazem na to, že žádnou kritiku pana Gotta pod tím svým oslavným blogem nepřipustí. No, tedy jestli toto není to nejhorší pokrytectví, tak pak žádné pokrytectví na celém světě asi není. (Nemyslím si.)

0/−1
11.10.2019 18:59
Foto

A26l43e57n98a 50F59i27l21i62p23o69v40á 1304982356969

Ano, změnilo se hodně v tomto státě. A to zejména od roku 1990. Vendu Havla jsem znala osobně. V mnoha věcech jsem s ním souhlasila a zastávala jsem se ho dost dlouho. V roce 2005 však přišel do mé kanceláře, kde jsem dělala úvěry bankovní i nebankovní muž, kterému dal V.Havel na mne kontakt abych mu zařídila půjčku 2 mil.Kč s tím že bude ručit majetkem ve výši 8 mil.Kč ale nikdo tu nemovitost nesmí vidět. Řekla jsem mu, že takové půjčky nedělám a dělat nebudu ani na doporučení Havla. Zeptala jsem se ho jak k němu přišel? Řekl mi že za ním byl ve vězení s francouzkým prezidentem Mitterandem a že mu překládal jak má napsat scénář převratu, který jsme nazvali SAMETOVOU REVOLUCÍ. Že když se mu převrat povede, bude prezidentem. Gorbačov prý prodal Východní Evropu USA za spoustu dolarů. Pravda je, že jsme skákali podle RUSÁKŮ. Ale měli jsme povinnost pracovat a nárok na bydlení. Vyráběli jsme potraviny, které jsme posílali do Ruska a jiných států. Dnes nám tady vládne USA. Podle USA tady žijeme a mládež je podle jejich názorů ve školách vzdělávána. Mladí lidé nemusí pracovat a rodiče se musí o ně starat i v dospělosti. Často si mladí myslí že jim prarodiče musí předat své bydlení, že jsou tady zbyteční. Že z jejich daní se jim platí daně. Neuvědomují si, že nebýt prarodičů, neměli by rodiče. Nebýt rodičů, nebyli by tu oni. Ve školách se učí zcela jiný dějepis a rodiče jim asi neříkají pravdu jakou mi vyprávěla babička o začátku a konce války. Nevědí že Němci usilovali o zničení ČR a nedochází jim, že dějiny se opravdu opakují. Pokud Němci chtějí aby se ČR zničila, musí se snažit změnit názory a chování mladých lidí, kteří si minulost nepamatují. Já jsem se přesvědčila že se rodíme znovu abychom si mohli vrátit co jsme komu dlužni. O tom vědí i mé děti a vnoučata.

+10/−9
19.9.2019 19:37
Foto

V67i12k89t54o55r 35N73á82r65o44ž73n38ý 3749912588

Svatá prostoto... nárok na bydlení. To jsem asi žil v jiném Československu...

+5/−5
19.9.2019 19:43
Foto

P87e36t70r 38S86k20á16c37e48l 6114789699

Tak již za I.republiky byly tzv. "pastoušky" pro ty, kdož skutečně neměli střechu nad hlavou, víte? Dodnes se v naší obcí říká domu uprostřed vesnice "červeňák" a rodáci vědí, že tam bydleli lidé sociálně slabší. Když rodina nestíhala zaopatřit svoje potomky (bývalo sedm a více dětí), urostlí chlapci šli rozhodnutím rychtáře za pacholky na statek do služby. Moje babička se ale vzepřela a žádného ze svých sedmi dětí do služby nepustila, byť byla vdovou. Děda se nevrátil z I.sv. války. Nechlubím se předky, všech nás předkové byli pracovití a vzdělaní. Nevím, proč se takto I. "světová" válka označuje, když se na některých územích světa vůbec nebojovalo, USA nevyjímaje. I ve druhé sv. válce se v USA nebojovalo, pomineme-li malé území vzhledem k rozloze USA. Zato Evropa krvácela, USA na válkách bohatlo a bohatne (zbrojní a farmacprůmysl) ale to je na jiné téma.

+6/−2
19.9.2019 23:42
Foto

V51i12k78t31o38r 56N17á22r86o91ž78n96ý 3609982828

Víte, jak jsme žili za komančů ? Ve dvou místnostech rodinného domu žila naše čtyřčlenná rodina a babička s dědou. Na více nebylo....

Získat normální byt znamenalo být hodně za dobře s tehdejším režimem a nezískal jej každý.

+4/−4
20.9.2019 7:13
Foto

P69e75t67r 67S32k35á51c41e52l 6194929979

Máte pravdu, některé rodiny z různých důvodů měli s bydlením problém. Taky jsme žili do roku 1961 stejně jako rodina Vaše (sic bez dědy a babičky), ale v nájmu na starém statku. Vy jste měli domek alespoň svůj. Do uvedeného roku, byť jsme nebyli zadobře s režimem (taťka byl před rokem 1948 živnostník) jsme opravili po babičce domek, kde jsme měli s bratrem svůj pokojík. O nějakém získávání bytu nebylo na vesnici ani potuchy, víte? I ostatní rodiny tak konaly, znám takové dvě rodiny početných potomků, kteří si vzájemně rodinné domky postavili na zelené louce. Ve volném čase, za svoje. Aby nedošlo k omylu, jsem za rok 1990 rád. Ale vadí mi, že za 30 let jsme došli tam, kde jsme. To naši i Vaši předkové do roku 1938 zbudovali za "pouhých" 20 let prosperující stát - pátí v hrubé výrobě na světě, firma Baťa ovládala světový trh obuví, atd. Hlavně proto se našim "spojencům" hodil vpád Němce do našich krajin. Zrovínka dnes na besedě o nacistickém diktátu mluvila starohraběnka jistého rodu, přežívali jen díky podpoře místních lidí. Samozřejmě nechválila ani pozdější vývoj, ona, šlechtična, opravovala nákladní auta a dokonce pracovala roky jako jejich řidička.

+2/−1
24.9.2019 22:55
Foto

M57a65r32i30e 13L52a56š51á54k18o36v60á 1511811226616

V každě vesničce je dodnes pomníček, památník se jmény padlých v l. světové válce. Měli jsme pod Řípem chalupu po "dvou Anežkách", tak jim tam místní pamětníci říkali. Jelich manžel a otec v té válce padl a matka vychovala dceru sama. Sama hospodařila, měla 5 ha pole. Muselo to být kruté, to si dnes nikdo neumí představit.

+4/0
20.9.2019 11:11
Foto

P37e37t87r 67S21k52á48c15e22l 6584479269

Všech nás naši předkové byli velmi pracovití, zdatní. Ano, neumíme si to ani představit, natož se tak vyčerpávat.

+1/0
24.9.2019 22:44
Foto

M41a19r80i72e 71L34a85š19á43k45o37v51á 1511711316276

Bydlení se dalo pořídit. Jako mladí manželé jsme dostali k bydlení podnikovou myší díru ve starém domě, ale postavili jsme družstevní řadovku svépomocí s pomocí půjčky. Dalo se. I teď se dá, zeť dal stavět na klíč domek za 5 milionů.

+4/0
20.9.2019 11:01
Foto

V92i54k16t93o97r 63N72á40r66o54ž91n44ý 3169842138

Tak jasně , že se dalo. I dnes se dá. Ale něco jako "nárok na bydlení" neexistovalo ani tehdy ani dnes.

+2/0
20.9.2019 16:21
Foto

P71e43t74r 78S81k83á49c51e17l 6464849199

Pro mínusující - paní Filipová si nevymýšlí a její informace jako střípky zapadají do mozaiky pravdy. Např. proč a za co by jinak panu Havlovi odhalili v USA bustu? No protože jim dělal dobře, na úkor slibovanému rozkvětu naší vlasti. O kávě si s francouzským prezidentem nepovídali, to jistě uznáte.

+6/−6
19.9.2019 23:45
Foto

M84a64r65i50a27n96a 41K21r24á94s74n84á 7740647887371

No, nevymýšlí... vždy, když někdo začne někoho známého a slavného titulovat křestním jménem (Venda;-)) a tvářit se, že spolu pásli husy, zbystřím pozornost. Opravdu by měl V.H. zapotřebí posílat za nějakou paní Filipovou jakéhosi nýmanda, co chce viditelně podvodným způsobem získat peníze? Na privatizaci tu byli jiní experti;-) A ty řeči o sametu...fakt někdo uvěří, že by V.H. takhle veřejně pouště do světa takovéto bludy? Jsem naprosto apolitický člověk, politice nerozumím a rozumět nechci, ale takové řeči mě fakt zvedají ze židle. A navíc, jak to vlastně souvisí s článkem?

+8/−4
20.9.2019 8:54
Foto

P64e48t82r 47S10k69á58c68e67l 6314799199

Ony ty řeči jsou vlastně politika a její obraz získáváme pomocí střípků, které zapadají do mozaiky naší historie. Skutky přesvědčují a u pana Havla V. jich moc neznáme. Takové, které by po roce naplnily sliby, které on vyřkl. Vám a dalším spoluobčanům nevadí, že jemu odhalili bustu kdesi za mořem. Proč? Člověku, který ani neuřídil dědictví od svých předků. Barrandovské terasy zchátraly, zoufale sháněl v zahraničí pomoc, marně. Uvedli to "Reportéři ČT", žádné JPP.

+2/0
24.9.2019 23:18
Foto

B56e69d95ř18i42c96h 31V22e68v22e80r30k21a 4200275951789

>>Vám a dalším spoluobčanům nevadí, že jemu odhalili bustu kdesi za mořem.<<

Proč by to mělo někomu vadit? Václava Havla zná celý svět - a váží si ho. Na rozdíl od Miloše Zemana. Toho si neváží ani ten Putin, kterému se snažil vlichotit do přízně tím neuvěřitelným výrokem o tom, že "novinářů je mnoho je třeba je proto likvidovat". A vzhledem ke kontextu, ve kterém to Zeman řekl a z kterého je zřejmé, že to zcela jistě nebyla kritika poměrů v putinovském Rusku, zřejmě si ani neuvědomil, že tím poukázal na to, že v Putinově Rusku jsou v současnosti novináři čas od času skutečně likvidováni. Takže ani Putin si té své snaživé loutky, která si nevidí do vlastních úst, nemůže vážit. A je tu ještě někdo další, kdo by si ho ve světě vážil? I ten Trump se mu tak dlouho zapíral s telefonickým hovorem, že i Ovčáčkovi musí být jasné, že se do Bílého domu nikdy nepodívá... Takže vlastně zbývá už jen čínský prezident - a i ten si Zemana neváží - zcela evidentně ze stejných důvodů, z jakých si ho vážit nemůže ani ten Putin... opravdu smutné, jak velkou mezinárodní ostudu nám náš současný prezident a páně Hannigův "velký vzor" ve světě dělá. Takže na to byste se spíš měl, pane Skácele, zaměřit - a ne se snažit podpořit sprostě dehonestační příspěvek paní Filipové na adresu pana Václava Havla. Toho Václava Havla, kterého si celý svět váží. A nenávistně o něm píší jen lidé jako vy a paní Filipová. Je mi vás, i paní Filipové, opravdu velmi líto.

0/−1
11.10.2019 19:19
Foto

A85l50e26n44a 66F14i17l75i36p49o27v42á 1844402706379

Nevím pane Veverko proč Vám vadí že jsem se znala s V.Havlem před SAMETOVOU REVOLUCÍ. Byla jsem u něho na Hrádečku v červnu 1987 a zpívala jsem mu písmičku, kterou mne naučila Ljuba Hrmanová a nakázala mi abych tu písničku nezveřejnila. V té době vládla KSČ a V. Havel byl hlídán a sledován. Na Hrádečku bylo tenkrát několik policistů a paní jejíž otec byl sluha u Havlů v Praze. Popíjeli jsme a já jsem říkala Václavu Havlovi Vendo. Jemu to nevadilo a nevím proč to vadí Vám. Ta paní co byla dcerou jejich sluhy, mi říkala že ji otec vyprávěl jak se Němci loučili s Havlovými. Že prý hladili Venouška po hlavě a říkali mu že se zase vrátí, ať s tím počítá. Já jí tenkrát nevěřila, proto že jsem si V.H. oblíbila a nemměl nic ani proti tomu že byl hlídán. To vadilo více mně i když právě jeden z těch policistů mne tam odvezl. V.H. mi vyprávěl o své milence Jiřině, ale příjmení si nepamatuji. Zdál se mi jako běžný občan a ve spoustě hovoru jsem s ním souhlasila. Svůj názor na něho jsem změnila, když mi pán, který překládal na jaře v roce 1989 ve vězení prezidenta Mitteranda, který mu vysvětloval jak má napsat scénář převratu, který byl dojednán i s vládou KSČ na příkaz Gorbačeva, který nás prodal USA. Účelem bylo zrušení celého hospodářství a výrobu přenechat západním státům. Což se mu povedlo. Vy jste v té době asi ještě nežil, nebo jste si hrál s autíčky. Já už byla dospělá a měla jsem 3 děti. Vím jak jsem žila a s převratem jsem tenkrát souhlasila, Dnes se za svůj omyl stydím, ale nepopírám ho. Více lidí ví, že jsem vše dávala za vinu V.Klausovi. Ten pán, co mi 3 hod. otevíral oči se mne zeptal: Cobyste si vybrala kdyby jste měla možnost.Vydělávat měsíčně 40 000,-Kč a bát se že skončíte v některém sudu v Oravské přehradě? Nebo brát 140 000,-Kč měsíčně a poslouchat prezidenta? Kde na mne vzal pán, který přijel z Francie kontakt? Myslíte že jsem tak známá i ve Francii? V roce 2003 jsem prošla kontrolou min.vnitra Grosem. Havel si to kontroloval.

0/0
10.12.2019 21:51
Foto

B45e12d80ř96i52c72h 16V51e17v17e53r38k64a 4500315831179

Jediné co mi vadí je to, že lžete. Co ale také čekat od člověka, který věří nesmyslným konspiračním teoriím (např. o chemtrails, viz tento váš příspěvek v diskusi pod jedním novějším blogem p.Hanniga: https://hannig.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A200107_741617_blogidnes&vlakno=99193368 ) - čili co také jiného čekat od člověka, věřícího nesmyslným konspiračním teoriím, než to, že si bude vymýšlet a bohapustě lhát, aby byl zajímavý. OK, váš problém. Když se chcete ztrapňovat, klidně tak čiňte i nadále.

0/0
16.1.2020 11:51
Foto

B52e32d64ř75i12c79h 42V55e90v10e22r90k50a 4400755771499

Vyzývám vás, paní Aleno Filipová, abyste se za tu sprostou pomluvu pana Václava Havla omluvila.

0/−1
11.10.2019 19:03
Foto

A23l66e54n89a 36F77i43l72i16p12o63v85á 1904282966939

Vendovi se omlouvat už nemusím. Jeho duše je v nebi. Hlupákovi, který nepochopil, že když dal na mne kontakt v roce 2005 člověku se kterým se sešel na jaře v roce 1989, tak mne asi musel znát. ANO znali jsme se s Vendou asi od roku 1987. To jsem ještě netušila, že bude prezidentem a nepodnikala. Když kandidoval, tak jsem se ho zastávala u těch lidí, kteří ho znali lépe a věděli co je to za člověka. Když přišel do mé kanceláře v roce 2005 muž, který chtěl po mě udělat podvod a řekl mi že mu na mne dal kontakt Václav Havel s tím, že mu pomohu a vysvětlil mi spoustu věcí, které jsem dávala za vinu V.Klausovi, tak jsem pochopila jak jsem se mýlila. Svoji chybu jsem věřejně přiznala. Ale debil své chyby nikdy nepřizná. Kam asi patříte Vy pane Veverko. Myslím si, že máte správné příjmení a to dá vysvělení k Vašim příspěvkům. Já mám v hlavě filipa a podle toho se snažím chovat. To však veverce nemůže dojít.

Zkuste si psát se svými přáteli jestli nějaké máte.Těch ale asi moc není. Já na DEBILI NEMÁM ČAS.

0/−1
13.10.2019 0:51
Foto

B77e19d38ř90i94c89h 20V80e84v61e31r74k75a 4380675401709

Pane Hannigu - opravdu se za "úroveň" vaší fanynky paní Filipové, ani trochu nestydíte?

Paní Filipová - gratuluji - jste zřejmě opravdu velmi náruživá "vlastenka" - váš pravopis je skutečně kromobyčejně "vlastenecký". Doporučoval bych vám trochu polevit - a před odesláním každého příspěvku ho nejdříve dát přečíst vašemu desetiletému vnoučkovi, aby vám v něm opravil alespoň ty nejhorší hrubky.

Takže to bylo k formě - a teď k věci:

Máte pro ta svá tvrzení nějaký důkaz? Pokud nemáte, jen sprostě pomlouváte. Protože i já bych mohl například napsat, že jsem vás ve vaší kanceláři navštívil - a vy jste mě tam přemlouvala k nezákonnému jednání. Já ale na rozdíl od vás nejsem tak pokleslý, abych o vás takto sprostě lhal. Poklesle se zde chováte vy - a proto mi stačí na vaši pokleslost poukázat - a znovu vás vyzvat, abyste svá tvrzení na adresu pana Václava Havla buď doložila - anebo se za pomluvu omluvila. Děkuji. A - na rozdíl od vás - vás nebudu titulovat celými vašimi tituly. Také bych sice mohl, na rozdíl od vás bych v nich zcela jistě neudělal hrubku - ale opravdu to nemám zapotřebí. Naprosto postačuje, když se tím zde takto shazujete vy. Nu - takže máte několik námětů na přemýšlení, tak zkuste přemýšlet. Vím, bolí to - ale kdyby se vám to podařilo - a vyvodila byste z té své pomluvy pana Václava Havla nějaký odvážný závěr, uvidíte, že by se vám tím velmi ulevilo. A hezký den a slunce v duši vám přeji, paní Filipová.

0/−1
14.10.2019 11:43
Foto

J19a59k93u16b 73K78u26n61č22i26c87k23ý 2579954314130

Kolikrát jsem byl za někým starším pro radu. Jen si poslechnout názor někoho zkušenějšího. S obrovským respektem a pokorou. Už to ani nepočítám. O podpoře rodiny za velmi vysokou cenu ani nemluvím. Neházejte prosím všechny mladé do jednoho pytle, nejsme všichni jako vystřižení z obrazu prezentovaného sociálními sítěmi a obecně rozšířenými "pověrami".

+6/0
19.9.2019 19:30
Foto

J61a59n 44R85á66ž 1679373154330

Úvaha na žhavé téma. (převzato z glosy Dr.Macka)

Za našich časů neexistovalo povědomí o ochraně životního prostředí. Co jsme vlastně měli za našich časů? Po dlouhém přemýšlení jsem si vzpomněl na to, že jsme měli láhve na mléko, které se vracely zpět do obchodu. Ten je pak posílal zpátky do mlékárny, kde je vydezinfikovali a použili znovu. Ty láhve tak byly použity několikrát. Neexistovalo ovšem povědomí o životním prostředí. Když jsme šli do obchodu, šli jsme pěšky. Nejezdili jsme těch pár metrů autem. Neexistovalo ale povědomí o životním prostředí.

Plenky jsme museli vždy prát, protože neexistovaly ty na jedno použití. Prádlo jsme sušili venku, ne v sušičce. Solární a větrná energie k vysušení prádla nám v našich časech bohatě stačila. V domě byla jedna televize a jedno rádio, pokoj nám neohříval počítač.

Když jsme něco balili, nepoužívali jsme bublinovou fólii, ale staré noviny. Za našich časů jsme také nepotřebovali benzín, abychom nastartovali sekačku – měli jsme ruční. Cvičili jsme u těžké práce a nemuseli chodit do posilovny a používat všechny ty přístroje, které plýtvají energií. Ale mladí mají pravdu, neexistovalo povědomí o životním prostředí.

Pili jsme vodu z vodovodu namísto toho, abychom museli kupovat vždy další a další plastové láhve. Měli jsme pera s inkoustem namísto toho, abychom museli kupovat vždy nové a umělohmotné propisky. Žiletky jsme vždy vyměnili a nevyhazovali celý holicí strojek. Neexistovalo ale povědomí o životním prostředí. Za našich dob lidé jezdili do práce autobusem a děti do školy na kole nebo chodily pěšky. Nepotřebovali jsme taxíky.

Měli jsme v každém pokoji jednu zásuvku, nikoli uzel plný prodlužovaček. Nepotřebovali jsme zařízení, které by vysílalo signál 3000 km nahoru jen kvůli tomu, abychom věděli, kde je nejbližší pizzerie.

Není to smutné, když mladá generace tvrdí, že jsme plýtvali přírodními zdroji jen proto, že neexistovalo povědomí o životním prostředí?

+19/0
19.9.2019 19:12
Foto

M25a60r48i75a41n44a 91K13r90á84s54n28á 7760267957221

R^

+2/0
20.9.2019 8:57
Foto

S12t80a42n24d58a 81N98o70v39á88k 8709983126654

:-)........Jane, já Vás ještě doplním.....v r. 1964 jsem chodil s hliníkovou třílitrovou konvičkou pro mléko do mlékárny v Havířově, kdy to prodavačka nalévala z hliníkové konve litrovou naběračkou.

KDyž si kolega s kterým jsem roky pracoval, je mladší, otevřel před několika roky samoobslužnou mlékárnu, /automat/, kdy po vhození peněz vám napustí určité množství mléka, plnotučného, samozřejmě nepasterovaného, které prochází denně laboratoří, čili absolutně čisté, měl tam kontrolu za kontrolou!

TeĎ se zeptám.......jak to, že jsme to tenkrát ve zdraví přežili? R^R^R^

+1/0
20.9.2019 17:08
Foto

M97a47r81i68e 18L34a12š68á39k28o15v16á 1491571626536

Životní prostředí? Řekla bych, že právě to sviní nejvíc sami mladí tou svojí nebývalou spotřebou všeho. V každé rodině několik aut, je aut už tolik, že je problém zaparkovat, silnice jsou ucpané a je třeba stále budovat další, kamióny jezdí nepřetržitě sem a tam, plno lidí jezdí jen tak od ničeho k ničemu, to samé je s letadly, kolik je jich denně ve vzduchu. To se nutně na přírodě musí podepsat. Pak jdou demonstrovat proti svinění přírody.

+6/0
20.9.2019 11:57
Foto

V52i18k55t16o62r 84N70á76r75o39ž77n17ý 3699562288

Ale na tomto je bohužel dnešní svět postaven. Díky tomu svinění máme životní úroveň jakou máme.

+2/0
20.9.2019 16:26
Foto

P23e76t45r 28S89k56á58c32e58l 6724889319

K těm kamionům - už aby se někdo probudil a třískl do stolu. Před 180 lety naši předkové zbudovali železnici, stačí jen navázat na jejich zkušenosti. Obnovit nakládací rampy, zprovoznit lokálky. Snaží se stavět další km dálnic, ale dál nic. Vlastně ano, stále dokola se opravují stávající, bourají se nadjezdy, aby se postavili nové. Jsme v Kocourkově?

+1/0
28.9.2019 23:36
Foto

M18i13r61e48k 76T83u21r58e33č57e28k 4623572500502

R^R^

0/0
20.9.2019 17:43
Foto

V57i64k79t57o49r 18N34á58r85o81ž29n83ý 3209832388

Souhlasím s Vámi v tom, že v některých ohledech dnešní svět funguje absurdně. To například když mne , člověka starého 44 let s dvacetiletou manažerskou praxí v logistice a se znalostmi dvou cizích jazyků ani nepozvou na pohovor, když zareaguji na nějaký inzerát . Já si to vykládám tak, že o staré zkušené pardály na trhu práce není zájem hlavně proto , protože by dnešní generaci mladých manažerů tito pardálové ihned smetli. A to oni nepotřebují. Oni potřebují mladé blbečky, ke kterým si mohou dovolit co je napadne a kteří jsou pro ně ochotni udělat všechno na světě , nemít svůj vlastní názor a hlavně v ničem neodporovat.

Jinak ohledně generačnímu kanibalismu. Víte... ten případ, který jste uvedl, kdy syn trvá na přepsání majetku rodičů...v tom vidím hlavně to, že onen dotyčný otec jako rodič totálně selhal. Jak vedl svého syna ? Jak jej vychoval ?

Patřím ke generaci Vašich dětí. V životě jsem poznal dvě generace penzistů. Byla to generace Vašich rodičů , našich prarodičů. A poté Vaše generace , tudíž generace našich rodičů. Ta generace Vašich rodičů mi přišla mnohem lepší než ta Vaše. S nostalgií vzpomínám na moje prarodiče a stejně staré sousedy v naší ulici , kteří si na nic nehráli, byli hodní a laskaví. Proti tomu Vše generace , která je mnohem více mrzutá , arogantní , agresivní a nesnášenlivá. S babičkou a dědou jsem měl úžasné vztahy , s mými rodiči stojí vztahy za pendrek. To, když každý den slyšíte , že všechno děláte špatně a přičemž jste v životě dosáhl více než oni. Ten negativistický postoj většiny současných penzistů úplně ke všemu je také strašný. I tady se promítá dědictví komunismu , neboť takoví penzisti v takovém Rakousku či Německu jsou úplně jiní. Babička s dědou byla generace vedená ke skromnosti. A vychovávána v tom, že zadarmo jim nikdo nic nedá a pokud chtějí něčeho dosáhnout, musí dřít. Vaše generace už byla vychovávána a hlavně masírována prostředím trochu jinak. A o tom to je.

+10/−2
19.9.2019 18:23
Foto

P35e71t90r 93S48k19á24c11e53l 6704959569

Souhlasím s Vámi v tom, že s prarodiči jsou většinou bezvadné vztahy. Pokud něco skřípe s rodiči, jen připomínám....cti otce svého i matku svou a dobře ti bude na zemi. Nedá se nic dělat, rodiče jsou rodiče.

Výchovné prostředí je stále ale rodina, funkční rodina. Základ státu a tak i proto to ve státě takto vypadá.

+4/0
19.9.2019 23:50
Foto

V94i64k35t94o69r 35N76á11r82o50ž47n40ý 3449352838

Dle zákona má dítě povinnost se o rodiče postarat. Nikoliv se s nimi bavit. A kvalita vztahů mezi nimi není pouze jenom o dětech.Ti rodiče na ni mohou mít také zásadní vliv. Stejně tak jako není žádná zásluha být starým (každý bude), tak není ani žádná zásluha být rodičem. Každý magor bude jednou starý a každý magor může být rodičem. Vážit si lze pouze takového člověka , za kterým je v jeho životní dráze něco pozitivního vidět. Ať už nějaké vybudované postavení celoživotní dřinou anebo slušně vychované děti. Ale vážit si někoho pouze proto , že je starý ? Proč ?

+1/0
20.9.2019 7:22

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz